bambi

Tävling: Vinn en personlig barntavla!


I fredags fick vi hem denna fina barntavla som är designad av Sofia Brolin. Hon driver den nyöppnade webbutiken Barntavlor.se. Där hon designar personliga barntavlor som är perfekta till barnrummet eller som doppresent eller födelsedagspresent!

Jag blev helt kär i den söta ugglan men det finns flera motiv att välja mellan. Sen så kan man också välja vad det ska stå för något på tavlan och ha med t.ex. födelsevikt och längd (på Zacks tavla så står födelsevikt och längd i varsitt löv på trädet) och även färger på tavlan.

Nu har även ni chansen att vinna en valfri personlig barntavla från Barntavlor.se. Allt ni behöver göra är att svara på frågan:

Vilket motiv skulle ni vilja se på en barntavla, som inte redan finns i webshopen?

Skriv ditt svar i en kommentar till detta inlägg och glöm inte att fylla i din mailadress. Tävlingen pågår i 2 veckor!

Tusen tack till
Barntavlor.se som har sponsrat mig med en sån fin tavla och som sponsrar denna tävling!

#1 - Johanna - mamma till Leia

Jag gillar bilderna på djur så jag skulle vilja se mer olika slags djur på tavlorna! :) Katter, kaniner, hästar osv :)

#2 - Sophie

Åh vilken fin tavla!! Jag hade gärna sett att det fanns en tavla med fjärilar, då det är temat i dotterns rum :)

#3 - Katja

Vill gärna vara med och tävla. Jag skulle vilja se lamm och kor som motiv eftersom dottern älskar bäää och kooor som hon säger.

#4 - Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Vilka jätte fina tavlor! Jag skulle vilja ha en med ett tåg med roliga djur på :) Självklart också med sån där rolig text + födelsevikt o längd...

#5 - Tine

Vi vill vara med vi med och vi gillar ekorrar. Hittar sällan motiv med ekorrar :)

#6 - Emmelie

Min dotter vill ju ha allt med katt på nu. Så en liten katt hade ju inte suttit fel.



Hade självklart velat vinna.

#7 - Emelie

Ett tåg kanske? Min dotter åkte tåg för några veckorsen och älskar tåg nu! :)

#8 - Anna

Jag skulle vilja se regnbågar med krukor med guld, stora blommor, fjärilar. Änglar med fina vingar.

#9 - Kristin

Eftersom temat i dotterns nya rum ska bli Afrikainspirerat så skulle jag vilja se tavlor med sådana djur. Zebror, lejon, flodhästar, tigrar, fåglar som finns i Afrika. :) Eller kanske Noas Ark-inspirerade tavlor. :)



Hur som helst var de superfina och jag tror dottern skulle älska dem när hon blir lite äldre!

#10 - Tess

Katter och hundar eftersom jag älskar katter och sambon älskar hundar :-) Vi är riktiga djurmänniskor.

#11 - Anna Kaagaard Kristensen

Jag vill vara med! :P Jag tycker att det behövs ett motiv med "gubbar" som är av någon annan etnicitet, för vad jag kunde se så var alla "gubbarna" vita, kanske ett motiv med en familj där de är av olika etniciteter?

#12 - Johanna

Åhhh vad fina :-)



En sådan tavla till min son Edwin skulle jag vilja ha. Den skulle vara så fin i hans rum som vi håller på att göra iordning. Rummet gör vi i lite djungel-stil (naturfärger) så självklart skulle jag vilja ha ett motiv med lite djungelkänsla, apor, ormar, något lejon i en barnslig söt utformning

#13 - Sophie

De var så fina att jag tänker vara med o tävla! Om min Agnes skulle kunna välja själv så hade det blivit en tavla med får, bilar, bollar o katter. Det är favoritsaker just nu!

#14 - Sophie

Glömde fylla i email...

#15 - Elisabeth

Det här är min allra första kommentar hos dig :) Jag vill gärna vara med och tävla om en fin tavla till min lilla tjej Emelia. En luftballong med små söta djur i som påminner om hennes mobil ovanför skötbordet. Humlor, nyckelpigor och andra mindre djur skulle också gillas :)

#16 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Superfina tavlor! Eftersom Jacks rum är helt nyrenoverat ( sista tapeten på plats för bara någon timme sen) och går i rött, marinblått och vitt +stjärnor), skulle det vara fint med en tavla i dessa färger. En måne som håller i ett snöre med små stjärnor (som ballonger) med födelsevikt, dag osv skulle vara så snyggt!

#17 - Anna

Jag saknar en tiger och en giraff!

#18 - ulla hanson green

Ryska gummor är så fina och är ofta så tacksamma för små barnatt titta på med sin pigga färger, runda former och glada, snälla ansikten. Eftersom jag väntar mitt första barnbarn i dagarna är jag gärna med och tävlar.

#19 - Caroliné

Min son är helt inne på elefanter, sköldpassor och stjärnor. Något av de motiven hade varit riktigt kul även om tavlorna i shopen redan är riktigt fina. Ugglorna är söta tycker jag.

#20 - Caroline

Jag skulle tycka det vore roligt med fler sorters fiskar. Kanske en hel tavla med undervattensmotiv? Sjöstjärnor och sjögräs, sjöhästar och fler fisksorter som sagt. :)



Även en tavla med rymdmotiv vore roligt!

#21 - Hanna

det första jag köpte när jag väntad mitt första barn var en blå flanellfilt med nyckelpigor. Sedan dess är jag galet förtjust i nyckelpigor. Så några busiga och söta nyckelpigor på en tavla vore jättefint.

I övrigt, vilka vackra tavlor!

Må gott!

/Hanna

#22 - Jessica

En tavla som går i lite bondgårdstema vore kanon! En liten hage med kossor och/eller får (eller andra "bondgårds-djur") och kanske en traktor bredvid hagen. Min son är barnsligt förtjust i traktorer så en sådan tavla hade han älskat!

#23 - ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG

Jag är inte med och tävlar men har tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2010/july/barntavla-88.html

#24 - marty

jag skulle vilja se en giraff. de är så coola

#25 - Elin Jonsson

Underbara tavlor, jag hade gärna sett att det fanns en tavlor med en fotbolls tjej eller kille på! =)



håller tummarna

#26 - Bea

Oj va söta tavlor :) Det jag skulle vilja se på en tavla är traktorer. Min son älskar såna och går runt och säger: gaku= traktor väldigt ofta :)

#27 - Anna på Grönkulla

Så fruktansvärt fina tavlor! Jag är gärna med och tävlar. Min son har en tapet med älgar och rävar och det tror jag skulle göra sig på en tavla också så det är mitt förslag =)

Håller verkligen tummarna!

#28 - ★ MansonDust - mamma till Star, Ninja & Seven ★

Det skulle vara roligt med en tavla där det är en cirkus med på något vis. :)

#29 - Stina

JAg skulle gärna se mer djungelinspirerat, gärna med giraffer!



Eller något med söta kaniner :-)



KRAM Stina

#30 - mathilda

blommor skulle jag vilja se/ha på tavlorna favoriterna är solrosor och ringblommor och jag tror båda skulle göra sig riktigt bra :)

#31 - Linda S

Jag skulle gärna se ett motiv med många saker som rimmar.

#32 - evamar

En liten flickpirat, kanske? Eller en tavla med vintermotiv?



PS. Jag har länkat hos mig: http://evamar.blogg.se/2010/july/barntavla-8-aug.html

#33 - Mattias

Vilken underbar tävling och jag vill självklart vara med även jag! Länkar också så att fler av mina läsare hittar hit, på: http://villduvinna.blogg.se/2010/july/barntavla-8-aug.html



Jag skulle vilja ha något hämtat från sagornas värld, med härliga troll i färgglada nyanser! Håller tummarna nu, ha det gott så länge!

Mattias

#34 - Ulrika

Åh, vilka fina tavlor!

Jag har en son som är fordonstokig och framförallt älskar han traktorer, så det hade varit en vinnare hos honom!

Vänliga hälsningar

Ulrika

#35 - Linda

Eftersom båda mina döttrar ÄLSKAR igelkottar måste jag efterlysa en tavla med sådana. Kanske en hel igelkottfamilj på rad?



/Linda

#36 - Mamma Mia

jag skulle jättegärna villja vinna



förslag MAMMAS OCH PAPPAS ÄLSKLING med roliga djur runt om kring

#37 - care69

Jag är med!

Eftersom min son är insnöad på tåg så tycker jag att det är ett motiv som saknas.



Har länkat:

http://care69.blogspot.com/2010/07/8-aug-vinn-personlig-barntavla.html

#38 - Emeli

Jag är med.



Ett förslag är en stork med ett skynke i näbben som hänger som ett U som det sitter en bebis med stort ansikte i :)

#39 - Linda & Majken

Jag vill vara med & tävla åt min underbara dotter Majken.

Jag skulle vilja de skull finnas en älva. För min dotter ser ut som en liten älva =)



Håller tummarna nu.

Ha en toppen dag.

//Linda & Majken

#40 - Sandra

Jag är väldigt gärna med och tävlar!



Ett marsvin hade varit häftigt! Eller varför inte en snigel? Spindel?



Nu håller vi tummarna här hemma!

#41 - sandra

Mitt förslag är godistema!Tex mjukglass,kulglass,sockervadd,lakrits,klubbor,kola,tuggummi,choklad,polkagrisar men även Cupcakes,pepparkakor och tårtor kan vara jättegulligt och mysigt.

#42 - Katharina

hi, what a nice competition.



your blog s great.i´m from germany and reading your blog every day. my little girl was born at the 25. april, like leah.



my boys are 3 and 5 years old. the little one loves elephants, the big one pirates. a plate with a family of elephants were great! what do you think??

#43 - Carolin

Jag skulle önska att det också fanns tomtar, troll, fiskar, bondgårdsdjur, djungeldjur, blommor, döskallar m.m.



Min dotter Nelly hoppas vinna en tavla till sitt rum som vi just nu inreder!



Kram

#44 - Linda

Min lilla kille älskar tåg så det måste väl vara det i sånt fall



Hoppas på tur

Kram Linda

#45 - Leila

Skulle vilja se glada djur från bondgården :D

#46 - Sofie - Radhusmamman

Jag är gärna med och tävlar om en personlig barntavla. De är jättefina och skulle passa perfekt i storebrors rum.



Utöver de motiv som finns så vore det kul med apor och giraffer. Många barn brukar ju gilla just de djuren.

#47 - Cattis

jag skulle vilja se en namntavla med djungeltema.. har nämligen det i sonens rum :)

#48 - Annica

Jag skulle vilja ha mer djur tema t ex storken, med mera.

#49 - Hannele - Snart 2 barnsmamma

Hej!

Jag är med och tävlar :)



Det skulle vara kul att se lite mer pirat bilder som åker tex på en piratbåt eller något sånt liknade eller så skulle det vara kul att se lite mer prinsar och prinsessbilder, finns inte många som har så tråkigt nog :(

#50 - Cina

Skulle vilja ha en tavla med en tuff tjejriddare eller tjejpirat.

#51 - Jenn

Jag vill gärna vara med!!!! Jag tycker om Afrika och skulle gärna se djuren på savannen, det kunde vara fint!!!

Jag har länkat här; http://barbados.blogg.se/2010/august/8-augusti-tavla.html

#52 - Mats

Det hade varit fint med en tavla av barn med olika etniska bakgrunder.

#53 - Majsan

Motiv med drakar saknar jag. Och sjörövare. Oh, och igelkottar. Dom är ju för söta.

Vann jag så skulle min gudson Gabriel få en tavla till sitt nya (första egna) rum...

#54 - Erna

Ljuvliga tavlor:)

Min son gillar safari djur mycket och vi skulle gärna vilja ha det:)

Ha en trevlig dag:)

#55 - Rövarmamman♥Gravid igen

Ett motiv med små änglar på! Har en liten ängel här hemma som snart blir storasyster så hon skulle nog bli glad med denna fina vinst!



Nu håller ja och mina två små änglar tummen att vi har turen denna gng.

Varm kram

#56 - Helena

Jag kände spontant :tvättbjörnar och känguru!:)

#57 - Malin

Jag vill såklart vara med även jag och länkar givetvis så att fler hittar hit och kommer med ytterligare förslag på:http://theotott.blogg.se/2010/august/barntavla-8-aug.html



Jag har länge varit på jakt efter trollsländor på barntavlor! Sådana himla vackra skapelser förtjänar definitivt att avbildas och hängas upp i barns rum runt om i världen!

Hoppas verkligen på tur!

Stor kram så länge!

Malin

#58 - Paulina

Jag skulle vilja se motiv med älvor,:)

#59 - Jannike Andersson

jättefina tavlor, gillar dem allihopa! eftersom vi snart ska göra ett aldeles eget rum till vår lille Roddy så vore det jätte kul att hänga in en sån här fin tavla, vi vill ha med djungel djur på om vi vann!

#60 - MollyP

Jätte fina tavlor. Vill ni hitta mer söta tavlor med djurmotiv så har jag hittat en mycket bra sida som heter Forma Nova: www.formanova.se

Där har de allt från giraffer och söta tigrar till små gulliga igelkottar :)

#61 - Jeanette

Helt underbart fina tavlor :) så jag provar på att vara med och tävla.

ett motiv som inte redan finns, mina grabbs skulle vilja ha en gräshoppa. Då de är min stora sons favorit djur. Att man kan hoppa så långt när man är så liten ( säger han )