bambi

Konstig information om undersökningen
Imorgon är det ännu en undersökning. Ingen trevlig sådan för det är ett ultraljud med finnålspunktion. Så det låter som om dom kommer att sticka en massa hål i mig och att jag kommer att se ut som en tvättsvamp efter undersökningen.

Det läskiga är att dom har skrivit så här i informationen som jag har fått hem om undersökningen:



Ursäkta mig, men varför skulle jag inte kunna gå hem "och leva som vanligt"?? Det är nästan lite skrämmande när dom skriver så...
#1 - systerA

Hej!



Som ssk kan jag tala om för dig att det dom menar med "leva som vanligt" är att du inte har några restriktioner, utan kan göra det du gör i vanliga fall . Förstår när man inte är insatt att det ser lite skrämmande ut. Så nu vet du!



Lycka till / kram A

#2 - Sara - Mamma till Max 1,5 år

Ja det låter lite klumpigt skrivet tycker jag!



jag har gjort punktion i en knöl i bröstet två gånger. Är lite obehagligt men gick bra. håller tummarna för dig imorn!

#3 - Mila

Konstigt att dessa ord står i DITT brev (vad skrämmmmmande!). Jag var på en sådan undersökning (det handlade också om sköldkörtel) för några månader sedan och jag fick inte se ang. "leva som vanligt" i MITT brev. Det är ingen farlig undersökning, men jag tyckte att det var mycket känsligt när läkaren stack in i min hud med denna nål (4 gånger!).

#4 - Mrs_A

Kommer gå jättebra, läkare och liknande är experter på att använda sig av fel ordval nuförtiden känns det som. Har själv varit med om det vid en operation jag hade för ett tag sen (skrev om det som gästbloggare hos dig).



Kolla gärna min blogg, imorgon får jag en liten prinsessa (planerat kejsarsnitt)

#5 - Soffy

Man undrar ju vad De gör efter undersökningen när Du får gå hem och leva som vanligt ;)



Jag har gjort punktion i en knöl i bröstet två gånger och det kändes knappt, men jag vet ju inte om det är samma. I vilket fall som helst så hoppas jag att det går bra!

#6 - emmy

de kanske menar att du inte kommer ha ont eller andra besvär som hindrar dig att "leva som vanligt"?