bambi

Vårens glassnyheter

Ett säkert vårtecken - GB Glaces vårnyheter är här! Det är 8 stycken nyheter (från vänster till höger): Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough, Crazy Gum,  Ice Cool Guitar, Solero Pineapple, Cornetto Bröllopsstrut, Magnum Temptation Fruit, Magnum Gold?! och Magnum Hazelnut. Dom finns just nu att köpa hos Pressbyrån!

Jag tog på mig den jobbiga uppgiften att provsmaka 3 av vårens nyheter, någon var ju tvungen att offra sig  ;)


Ben & Jerry's Peanut Butter Cookie Dough - Alla som har ätit Ben & Jerry's Cookie Dough känner igen den härliga glassen med kakdegsbitar, men här är det även jordnötssmör inblandat och jag tycker att jordnötssmaken tar över lite. Men den är jättegod och kommer nog bli en sommarfavorit. Jag ger den en 4:a av 5 möjliga.


Magnum Gold?! - Detta är en Magnum glass med vanilj med kolasås och chokladöverdrag med ett guldöverdrag ytterst. Efter ett tag så blir det väldigt mycket kola-smak, man känner inte alls chokladen. Det blir lite för sött och för mycket kolasmak för min del. Så jag ger den en 2:a av 5 möjliga.

Cornetto (Freestyle) Bröllopsstrut - Toppen består av choklad och vaniljglass för att sedan övergå till vaniljglass med pecannötter i struten. Det blir lite för mycket choklad i toppen, som smakar väldigt mycket som ischoklad. Men sen blir faktiskt glassen bättre när man kommer till struten (brukar ju oftast vara tvärtom) och det är himla smaskigt med pecannötterna i vaniljglassen. Jag ger den en 3:a av 5 möjliga.
#1 - a-k

Snällt att du offrar dig för våran skull. .. :) Vad han växer plutten, roligt roligt! go unge där. Du får bjuda på lite kattbilder snart tycker jag. Ha en bra dag och sköt väl om bönan. =)

#2 - Helena

åh vad bra att du provsmakat :-) har helt missat att det kommit nya glassar. ÄLSKAR cookie dough-ice cream men är lite skeptisk till peanut butter-delen av glassen, men den kanske ändå är värd att smaka på då :-)

kram