bambi

Hörseltest för lilla Leah

Idag fick Leah göra sitt hörseltest, som alla nyfödda gör. För er som inte vet hur det går till så får bebisen en liten hörlur i örat. Den skickar iväg signaler in i örat som sedan studsar tillbaka och registreras i en dator (om allt ser ut som det ska). Allt såg i allafall bra ut med Leahs hörsel och hon låg och sov så snällt under hela undersökningen (som i och för sig inte tar så lång tid).

Däremot så låg Leah inte så snällt och sov när jag var ute och shoppade och lunchade med en kompis innan hörseltestet. Hon protesterade en hel del och jag fick stanna till och amma 3 gånger och då åt hon inte alls mycket under dom amningsstunderna. Hon verkade bara vilja ha närhet.

Jag är inte alls van vid att ha en skrikande bebis i vagnen. Zack var mycket tyst och lugn. Så lite stressande är det när man är inne på H&M och bebisen skriker och gråter en massa. Jag tror att jag får ta fram vår bärsele och ha med den under mina shoppingturer, för hon verkar behöva mycket närhet vår lilla Leah.

Däremot är det väldigt trevligt med alla som kommer fram på stan och på bussen och frågar hur gammal hon är, för hon är ju så liiiiiiiiiiten och söt, som alla sa  :)