bambi

Rutiner för lilla Leah, knappt en vecka gammal
Leah har börjat vara vaken lite mer dom senaste dagarna. Hon är kanske vaken 3-4 timmar om dygnet. Annars så sover hon i 2-4 timmars pass och vaknar och är hungrig.

Man glömmer snabbt bort hur det var att ha en liten nyfödd bebis. Inga rutiner alls på sovtider eller mattider, det är bara att anpassa sig efter henne  :)

Men jag vet att dom ett par veckor så blir det bättre och det är ju inte så farligt när man ammar eftersom man får då hormonet oxytocin som gör att man har lätt att somna om när man har ammat på natten.

Amningen fungerar utan problem. Det var mycket enklare denna gång. Förra gången så var det ömma bröstvårtor och mjölkstockning... än så länge har det inte blivit något sånt *håller tummarna för att jag slipper allt sånt nu*
#1 - stina

Hur söt är då inte lilla Leah !!!

#2 - Anna

Så söt hon är =)

#3 - Noretstar

Så söt lilla Leah är! Och väldigt lik Zack :)

#4 - Honungspojkens mamma

GRATTIS till lilla Leah!!!



Vad jättesöt hon är!



Massor med kramar

#5 - Agnieszka- mamma till 2

Härligt att läsa att allt går så pass bra!

kramar

#6 - Linda

Det är nåt magiskt med små, små bebisar... jag vet inte vad, och jag kan inte sätta ord på det... Men en speciell känsla infinner sig i kroppen, när man ser en sån där liten söt varelse!

#7 - Milo

Så fin hon är. :)

Undrar om man får i sig oxytocin ännu då man ammar länge? Skulle vara skoj att veta! För jag blir alltid galet sömnig då jag precis ammat min flicka på kvällen (hon är 21 mån).

#8 - Bitter Blondin

Grattis!! Jag har också precis fått en liten Leah :-)

Har dock inte alls samma tur som du gällande amningen... Ingen oxytocin här inte.



Kram!!

#9 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Så fin hon är! Väldigt lik storebror som sagt, fast lite större ögon kanske?

#10 - Noretstar

Milo: Oxytocin utsöndras av hypotalamus även hos män :)

#11 - Love Oliwers mamma <3

Hej!



Vilken rum födde du på när du föde på SÖS ?:)

Vilken förlössnings barnmorska hade du?

Jag födde också på sös :)

kram Love

#12 - ♥anna♥

Hon är verkligen lik storebror!

#13 - Jacks mamma *Ung, högskolestuderande mamma*

Hon är så söt =). Åhh, jag hoppas verkligen amningen funkar nästa gång vi får en bebis här hemma.

#14 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men ÅÅÅÅHHHHH sån vacker bebis

#15 - Emma

Såå söt hon är!!