bambi

En dator balanserade...
Jag hatar att ha min bärbara dator i knät. Det blir ju så varmt! Så jag balanserar den ofta på armstödet på fåtöljen... inte så bra kanske. Den har ju åkt ner i golvet ett antal gånger. Får väl skylla mig själv, men jag svor ganska så mycket när den åkte ner i golvet sist och elsladden såg ut så här när jag tog upp den:



P.S. Leahs favorit sång är just "En elefant balanserade...."



Jaja, jag vet att det finns laptopkuddar/laptopstöd men jag har varit för snål för att köpa en sån.... min metod funkade ju så bra (tyckte jag)!
#1 - Helena Nygrund

Ja, akta dig från att få "toasted skin syndrome", en ny åkomma som främst drabbar unga killar, eftersom det är mest de som sitter med sin laptop i knät och spelar osv.

Kram Helena

#2 - Lena -Chokladmamman

På Ikea finns det laptopstöd som man kan ha i knät så det slipper bli varmt. Rekommenderas verkligen!

#3 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Aj aj ja såklart sulle du ha ett laptopsstöd. Jag har ett från designtorget. Magiskt användbart.

#4 - Maja

Hej!

Laptopstöd med inbygd fläkt finns på många affärer. Håller datorn och dig sval. Kräver en ledig USB-port för att fläktarna ska få ström dock. Ex denna från CO. Men snyggare finns. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=154708864

/Maja

#5 - Agnieszka-2barnsmorsan

Även jag har en laptop-kudde, från Desigtorget. Mkt bra uppfinning, samt att det är bättre för datorn då den får "andas" undertill=)



#6 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Jaja, jag vet att det finns laptopkuddar/laptopstöd men jag har varit för snål för att köpa en sån.... min metod funkade ju så bra (tyckte jag)!

#7 - Sigrid

Så varm ska inte datorn bli, du behöver nog dammsuga ut damm ur den då. När våran blir för varm sätter jag helt enkelt dammsugarmunstycket vid insuget till fläkten och det blir genast mycket bättre! Tänk bara på att datorn inte ska vara på då ;)



Risken är faktiskt att den börjar brinna om den är för varm!

#8 - LonniE

Hej, har du tröttnat på din design? Kolla in min nya blogg som handlar om design.

#9 - lovisa

Mysigblogg:)

#10 - Pudding

Det går lika bra med en vanlig kudde tycker jag!

(har en bok under laptopen och så en kudde under det)

#11 - Jenny Sjöberg

IKEA:s är faktiskt mycket prisvärd...

#12 - Martina

Tur det är jul snart då Bambi :-)

#13 - Maol

Jag har ett laptopstöd från IKEA. Bara 29 kr!

#14 - ˙·٠•●♥ Suzza ♥●•٠·˙

Jag har alltid datorn i knät, sitter man som en skräddare funkar det alldeles utmärkt!:)

#15 - Lilou

Råkat göra exakt likadant!

#16 - huxuecan

sitter man som en skräddare funkar det alldeles utmärkt!:)

#17 - Edit Künstlicher

Jag rekommenderar en Mac för de har kommit på att sätta magnet på sladden så att datorn inte åker ner i golvet om någon snubblar i sladden. Då hoppar bara sladden ur och datorn ligger kvar på bordet.

Grattis till en väldigt fin blogg för övrigt!