bambi

Kärlek på distans

Gästbloggare

Liv är stolt mamma till Ix och jobbar som chefredaktör på Allt för föräldrar där hon bloggar flitigt i bloggen LivsStil

[email protected]

Fyra tisdagar på raken ska Liv gästblogga hos mig! Här kommer det första av hennes inlägg! Läs och njut och kika gärna in på hennes underbara blogg också!




- Jag saknar dig, sa min man med lätt darr på rösten.

 

- Saknar dig också, sa jag.

 

- Jag minns hur du brukade massera min nacke, sa han.

 

- Ja. Eller hur du killade mig på ryggen, suckade jag.

 

- Det är de där småsakerna man tänker på och saknar, eller hur, funderade han och jag höll med.

 

Vi bor inte långt ifrån varandra. Vi befinner oss inte i någon märklig Romeo och Julia situation. I själva verket bor vi i samma hus och är lyckligt gifta, men vi är småbarnsföräldrar. Middagar med ”hålla handen över bordet” och långa ögonkast är ersatta av temperaturcheck av välling, pureade ärtor och för oss vuxna en snabb macka vid diskbänken.


VI TVÅ har blivit VI TRE. Och samtidigt som det blev ett chockartat uppvaknande till vuxenlivet och verkligheten, så har jag blivit om möjligt ännu kärare i min man. Han är inte längre ”bara” den som får mitt hjärta att gallopera till gränsen på arytmi och min hud att knottra sig eller tårna att rulla ihop sig. Han är även den som får min dotter att kikna av skratt när han blåser på hennes fotsulor. Han är den som timme ut och timme in vaggar och vyssjar när lillan behöver hjälp att komma till ro. Han är den som lagar ljuvliga måltider till mig och lillan när jag är för trött för att blinka.


Snart nog blir det tid för nackmassage och ryggkill. Till dess är det trötta, men kärleksfulla ögonkast som värmer oss båda.

#1 - Linda Andersson

Vilket härligt inlägg, så kärleksfullt så fint och mysigt!