bambi

Kommentarer...
Åh, va jag kan störa mig på vissa kommentarer... ni vet såna kommentarer folk säger högt om en, som om man inte var i närheten och hörde vad dom sa men man uppenbarligen hör vad dom säger!

Idag när jag gick till affären efter dagishämtning så kom jag med Zack i vagnen och Leah i bärselen på magen. Jag säger "ursäkta" till ett äldre par som blockerar gången och precis när jag går förbi dom så säger tanten till gubben:

"Åh, herregud. En i vagnen och en på magen.... och inte var det långt mellan dom två."

Kändes precis som om hon menade "gud va hon ynglar av sig". Varför säga så precis när jag går förbi och helt uppenbart hör vad hon säger?
#1 - Lexie

Vilka idioter!



#2 - therese mammabloggare

gud vad fräckt,jag skulle ha frågat dem vad de menar med det?! för då har de inge och säga.;) men det är inte okej och komma med elaka kommentarer hur som helst

#3 - SOFÄ

Haha, vad dumt!

Det var ju inte som att du hade åtta barn :-) Två barn med rätt litet mellanrum är väl vanligt? Kanske har det äldre paret bara ett barn och det räckte (för dem)?

Försök skratta åt det. Det ligger ju inget logiskt i hennes uttalande, som sagt, det är ju inte som att du hade åtta barn! :-)

Sen kanske hon tänkte att du, ensam kvinna, hade tagit på dig stort ansvar som hade två barn? (Du hade ju inte någon karl med dig som stöd, just då.) :-)

Kram!

#4 - Jenny

Det är Ofta äldre människor som kläcker ur sig sådana kommentarer i tid och otid.

Gå o klaga på yngre för både de ena o de andra, men själv har dom inte ens vett att hålla snattran!



Är så trött på att man ska trippa på tå för dem, släng till men en syrlig comeback nästa gång.

Vad tusan har dom med de e göra, o vad spelar de för roll?



Det är bara ett år emellan mej och min bror och jag får ofta höra 'oj, vad snabbt det gick'. Men jaha? Vadå då, vad vill du ha sagt med de?



usch nej. förbered en comeback så går man inte o hänger upp sig på sådan fullkomligt onödiga kommentarer i framtiden.

#5 - Lady Dahmer - confessions of a neurotic attentionwhore

nej fan, sträck på dig stolt istället! Välj att tolka det positivt. De kanske menade "herregud, vilken supermorsa som klarar av att ränna runt med TVÅ varav EN på magen!"

#6 - k



försök att inte ta åt dej.

enligt egen erfarenhet blir även snälla, rara äldre personer lätt snurriga och börjar kommentera andra högt i tid o otid.

Har tex en äldre bekant som brukar säga att mörkhyade ser ut som choklad.... typ varje gång hon ser nån :S

#7 - Stina

Vet PRECIS vad du menar. Jag föredrar faktiskt när de talar om saker direkt för en!



KRAM!

#8 - Tess

Vad menade hon? Vad gör det om det är tätt mellan barnen? Måste vara en helt störd tant.

#9 - Trulsa

Jag promenerade hem häromkvällen med Elvira i sjalen på magen, vi gick förbi krogen och en tjej kläcker ur sig bakom ryggen på mig: Men herregud, hon har ingen mössa på barnet...



Nej, det hade jag inte, det var vindstilla och varmt ute och dessutom har mitt barn MASSOR av hår... Herregud vad det är synd om henne :P

#10 - Ann

Man kan ju välja hur man ska tolka kommentarer. Kanske var hon imponerad av dig?

#11 - Annica

Tänk på att det säger mer om dem som säger sådana dumheter....kram

#12 - Cilla

Hatar också när man blir utsatt för sådant... och ofta är det gamla tanter som är sådär riktigt ohyfsade.

#13 - Camilla

Skit i surtanten, du har två fina guldklimpar du ska vara stolt över !!