bambi

När tålamodet är slut

Jag är helt slut efter dagen idag. Jag har fixat presenter och blommor till min mamma (som fyller år idag), bakat och slagit in presenter och som vanligt tagit hand om två arga barn (Zack var väldigt arg på sitt pussel, sina strumpor och Leah som sparkade på honom idag).

Sen när jag pratade med min mamma så behövde hon hjälp med dvd-spelaren. Dom hade hyrt film. Bägaren innehållandes mitt tålamod var tom för länge sen.

Mamma: - Det står play på tv-skärmen.
Jag: - Ja, det betyder att ni måste trycka på play för att sätta igång filmen.
Mamma: - Vart ska jag trycka?
Jag: - På play. På play-knappen.
Mamma: - Det finns ingen sån.
Jag: - Jo, det är klart ni har en play-knapp.
Mamma: - Nej, vi har ingen play-knapp.
Jag: -Nehe, då kan ni inte se på film.

 

Jag visste inte vad jag skulle säga....

#1 - Linda - ndaiL

Låter som mina föräldrar.. :S

#2 - Tankgirrl

haha! Jobbigt att ha en DVD man inte kan kolla på film i, haha. men jag förstår dig, hade sagt samma sak! haha

#3 - Johanna

HAHAHA... förlåt mig... Men din diskution med din mamma såg underbar ut :-)



Räkna till 10... 1...2...3....4....osv



Kram kram

#4 - Martina

Man får köra samma race med sina föräldrar inland...som man gör med barnen...

#5 - Hanna

Hahaha =) Hade inte kunnat säga det bättre själv!

#6 - Dr Molly

ha ha ha! Som när min pappa försökte ringa med fjärrkontrollen ungefär... han har precis lärt sig text-tv, där går gränsen för teknikkunnandet! Kramar

#7 - Trulsa

Nu ska jag vara lite tråkig men när jag tittar på min dvd-kontroll så har inte jag heller någon knapp som det står play på. Nu vet jag hur playsymbolen ser ut så det är inga problem men när man inte vet det så är det nog krångligt om man inte hittar play-knappen...

#8 - uLrica

#9 - uLrica

Hahaha...

#10 - Angelica

Hahaha! =) Tack för ett gott skratt. Det lät härligt ändå, men jag kan förstå din frustration.

#11 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Trulsa Men borde man inte veta hur play-symbolen ser ut när man är 65?

#12 - Erika

XD Förlåt... Ja skrattade faktiskt ;) Du, man får tappa tålamodet ibland. Kram :)

#13 - Hallontuva

Haha, fnittrar högt och igenkännande. Har haft liknande samtal med min mamma och jag känner mig alltid lika hemsk efteråt. Men visst måste det vara okej att tappa tålamodet ibland.

#14 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHAHAHAHAAHAHAHA

va fan, tålamodet är inte hur långt som helst.

#15 - Trulsa

Jo jag tycker väl att man kanske borde veta det, å andra sidan vet jag inte, jag har en allmänt väldigt teknisk familj och därför tänker jag alltid att då kan väl alla... Men så pratar jag med min moster som är 45ish någonstans och som verkligen inte skulle hitta playknappen och som har svårt att sätta igång datorn själv tex... Så omöjligt är det ju inte ;)



Oavsett så förstår jag att du tappade tålamodet, det händer att jag gör det med och om mamma då ringer eller nått så säger jag bara det för jag är inte så trevlig att ha att göra med när jag tappar tålamodet...