bambi

Kriget



Jag känner mig slagen. Hur mycket jag än suger, droppar och torkar så kommer det bara mer och mer. Jag talar om kriget mot snoret och täppta näsor.

Dom senaste tre nätterna så har Leah vaknat och varit så arg och frustrerad för att hon har inte kunnat andats genom näsan och suga på sin napp. Så då har det varit att ta upp henne och suga ut så mycket nsor man bara kan medans man håller fast hennes huvud för att sen försöka pricka den lilla näsan med näsdroppar. Detta slag utkämpats mitt i natten med mycket skrik och gråt som resultat.

När ska detta krig ta slut?
#1 - Sofi

Ja, usch.. det är INTE kul! Minna börjar (tack och lov) bli frisk nu! Det är bara om hon vaknar till och bökar runt som det börjas snörvlas. Men lyckas man lugna ner henne så somnar hon som tur är oftast om.



Hoppas lilla Leah kryar på sig snart!

#2 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Usch å fy. Det där är ju skitjobbigt. Måtte det gå över snart.

Vi hade en sån där period med Ville. Det blir så jobbigt när dom är täppta och snoriga när dom är så små.

#3 - emma

kämpar också i samma krig... det är ganska jämnt mellan snoret och mig tills motståndaren tar till det tunga artilleriet och skickar på oss öroninflammationen!

#4 - Dr Molly

Ja fy vad det är segt. Jag kan tyvärr inte lova att det går över. Vår lillebror är 16 mån och vi kan räkna på en hand förkylningsfri veckor sedan han föddes.... Storasyster var sjuk lika många dagar som lillebror har varit frisk under första året... Ser inte fram emot vinterns kräksjukor...



Det är väl bara att se fram emot nästa sommar (-;



Kramar

#5 - Mrs_A

Även här utkämpades ett krig, för att få lillan att somna. Det var inte förren klockan blev 02:10 som jag lyckades få henne att sova..puh.....



Jag har ännu sluppit förkylningar på henne, hoppas din dotter blir frisk snart :)

#6 - karro

nässpray!

eller, hur gammal är hon?

min kille är 7 mån om en vecka, och tantan på apoteket sa till mig förra veckan att det var helt ok att ge nässpray istället för dropparna även om han inte är 7 mån på pappret.

och sprayen är ju supermycket lättare att använda! :)

för att pricka och verkligen få ner dessa droppar, puh!! :D

#7 - Alexandra

Dom säger ju att det ökar produktionen av snor när man suger ur den eller vad det är :P

Prova o rensa näsan med tops , fick det tipset på apoteket när min dotter var liten istället för att använda nässug & har gjort det sedan hon var liten & det har faktiskt varit jättebra :)