bambi

Snickers-kladdkaka


Den härliga kombinationen choklad-jordnötter-kola i en kladdkaka? Ja, det är sant! Riktigt god och söt blev denna annorlunda varianten av kladdkaka! Jag gillar hur dom salta jordnötterna bryter av mot chokladens sötma. Den är snabb och enkel att göra också!

150 g smör
2 dl socker
3 ägg
3½ dl vetemjöl
1 dl kakao
1 förpackning Center

Topping
200 g mörk choklad
2 dl jordnötter

1. Smörj en form med löstagbar kant, ca 22 cm i diameter.
2. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker lite lätt. Blanda mjöl och kakao i äggsmeten och ha sedan i det smälta smöret.

3. Häll smeten i formen. Tryck ner Center i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 10-12 minuter i 200 grader.
4. Låt svalna och lossa sedan formens kant. Smält chokladen till toppingen och rör ner nötterna. Bred blandningen över kakan och låt svalna i kylen.




P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!
#1 - Saara Saariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ

Ser riktigt gott ut :D !

#2 - cessey

Fin blogg du har :D jag har en ny kolla gärna in den cessey.blogg.se



Love/ Cissi

#3 - michaela :)

hejsanhoppsan! allt bra med dig ? :)

#4 - ≈Sanna≈

Mmm vad gott! Så fort vi har spis igen så ska jag prova receptet. Det ser verkligen underbart gott ut!

Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka.

#5 - Annie

Har du någonsin varit i Miami eller New York? Några tips i så fall på vad som är värt att se och vart som är värt att gå?

#6 - J I L L I Z

hejsan :D fin blogg :D vad har du gjort för skoj idag då? :D

#7 - Lisa

Mmm, det låter oemotståndligt gott :) Särskilt på en måndag ;-) Är det vanliga "salta" jordnötter du har i toppingen förresten? Tacksam för svar här på bloggen, tack! Höstkramar från Lisa :)

#8 - Anonym

hejsan fin blogg du har, allt bra? :)



Missa inte chansen att bli Dagens blogg! dras ikväll.

#9 - ♥Evelina♥

fin blogg! Händer ikväll då? :)

#10 - Jenny Sjöberg

Det här är tortyr för den som just tänkt hitta lite sundare vanor... ;)

#11 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Lisa Ja, det är vanliga salta jordnötter!

#12 - Lotta

Shit vad gott! (det såg ut att vara..)

Min lille kille Petter har dock reagerat på jordnötter, så jag vågar inte riktigt ha det hemma. Men nästa barnfria tillfälle, då slår jag till!!

#13 - Erica

MEN GUD SÅ GOTT!! Är i v.11 och börjar få riktiga cravings och känner nu att en sådan bit hade ju inte suttit fel just nu! :D

#14 - Jessi

Men gud så gott det här såg ut!

Kommer absolut att testas hemma hos mig! SNART! ;)

#15 - karro

åh, jag gillar också salt mot sött, detdär måste jag testa!

#16 - Anna

Ser underbar ut! Vilken temperatur ska den gräddas i?

Till Annie ett Tips i Miami:

Hotel Clevelander Miami South beach!

#17 - Sofi

Ojoj, såg farligt gott ut :D

#18 - Miss me

Vilken kaka! Nu får jag en hel del att testa i helgen :)

#19 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Så flitig du är med bakandet, önskar att jag hade hälften av din energi till det! :-)

#20 - Mie [bloggdesign & foto]

åh , den ser himelsk ut! :)

#21 - Ketchupmamman

Synd att du sabbade kakan med otäcka, otäcka nötter ;-) Kanske kan man drämma dit lite puffat ris istället?

#22 - dajana

det ser riktigt gott ut ! :o

#23 - Ninas modeblogg, utan mode

Men gud så gott!

#24 - maddiiiish

det ser så sjukt gott ut.. funderar på att ta mej till ica senare och handla de jag behöver till :)

#25 - Karin

Ser underbart gott ut! Får spara recept och testa nästa gång jag är sugen på kladdkaka.

#26 - hedvigabriella

shiiiit va gott det ser ut!!

#27 - Nina

Åh vad gott! Passar så bra med salt till choklad. Har du testat kladdkaka med after eight, såå gott!

#28 - Mochride - mitt hjärtas röst

Åh, så gott det ser ut!! Det här måste jag göra! :)

#29 - Williammarklund

Riktigt gott såg de ut att va :O

#30 - fia

Oj va gott det såg ut, älskar allt som har med choklad att göra så denna ska jag lätt testa!! :):)

#31 - Saralingon

Det där ska jag belöna mig med ikväll efter dagens föreläsning!:P

#32 - Linda - ndaiL

Låter otroligt gott

men är det inte svårt?

#33 - hanka

NEJ GUD! Ge mig :D

#34 - Anonym

Den där såg riktigt smarrig ut må jag säga! :)

#35 - smultris

det där retar mitt chokladsinne till bristningsgränsen... herregud jag som försöker låta bli godsakerna... ;)

#36 - Carro

Men jösses, det ser ju fantastiskt gott ut!

Måste prova göra den nu!

#37 - Anniepie

Mums, denna ska jag testa! :D Kram!

#38 - fridolina

Så nu är receptet sparat :)

den ser helt gudomlig ut!

#39 - ellinor

åh fy vad gott det verkar!

#40 - Rebbe

Åh! Detta skall jag överraska pappa med när han fyller år. Ser jättegott ut! :D

#41 - Emma

Jeeesus! Det rinner ur min mungipa nu...får stora skälvan...

#42 - Fjonkan

Nu blev jag sötsugen ;)

#43 - Sofia

Den måste jag göra =)

#44 - en kärlekssaga: en annorlunda ung mamma blogg.

gud så gott, måste prova! :D

#45 - Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Ser gott ut, men är det inte VÄLDIGT sött?! =)

#46 - Persika

Tack för receptet!!! <3

#47 - Linda

Måste verkligen pröva detta! :)

#48 - ellie

Åh vad gott det ser ut

#49 - Elin

Mamma och jag håller faktiskt på att baka den nu, satte precis in den i ugnen och jag sitter och slickar ur skålarna :)

#50 - Trulsa

Jag har precis gjort den men med nougat istället för center för de hade ingen center på Netto och centern som jag köpte igår för att göra den när jag inte fick tag på mörk choklad tuggade vi i oss i går :P

#51 - Sofie

Det här såg jättegott ut! :D

Mycket bra recept också!

Detta måste jag testa!

Helt klart en tummenupp på bloggovin! :D

#52 - Emma - väntan på ett januari barn

Åh denna ska jag prova till helgen, låter smaskens!

#53 - fRIDA

Underbart recept, jag vart tvungen att prova det på en gång efter att jag hade sett receptet hos dig.

Jag gillar också det salta från nötterna och det söta i kakan.



Tack så mycket för tipset=)