bambi

Aj, aj, aj
Rödflammigt bröst, ont så fort jag rör mig och feber under natten. Ja... jag har fått mjölkstockning. Kombinationen kallare dagar och att jag har dragit ner på amningen har sagt sitt... Sambon är hemma idag och tar hand om mig och Leah, för jag kan knappt bära henne... gör så fasligt ont.

Ska nog ta en varm dusch nu och sen amma lite till... så hoppas jag att det går över snart!
#1 - Sara - Mamma till Max 2 år

usch va jobbigt. hoppas du känner dig bättre snabbt!!!

#2 - Solrosen

Usch! Hoppas att det går över snabbt, jag vet precis hur det känns..!

Vad fint det blev när du bytte ut bilderna i toppbilden!

#3 - LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Småbarnsmorsa

LÅÅÅÅNG HET DUSCH. Helst bad. Massera patten med långa rörelser (ha gärna olja eller tvål för bra glid) mot bröstvårtan, liksom så att du draaaar ut mjölken.



och tokamma BARA på det onda bröstet.

#4 - Sofi

Ajajaja!! Hoppas det släpper snart!

#5 - Linda

Aj aj, mjölkstockning gör så himla ont och man blir verkligen risig när man har det. :-(



Hoppas det släpper snabbt och att du snart mår bättre!



Kram!!

#6 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Kyla är det som gäller, mot bröstet, trots att de allra flesta gör precis det motsatta. Det är relativt nya rön, men vi har tillämpat ispåse på mjölkstockningar på de patienter vi har som kommer in med svår mjölkstockning i några år nu. Annars är det som sagt att amma på det bröstet, handpumpa och vila som gäller. Hoppas att det släpper snart, men kan faktiskt bli ganska akut dålig. En vanlig orsak är förutom att man dragit ner snabbt på amningen att man haft något som suttit åt mot bröstet, tex somnat med amnings-bh halvt på plats osv...;-)

#7 - Anonym

när kommer vår odd molly ut i butik? alltså vårens kollevtion