bambi

Fyllda cannelloni med kyckling & ricotta


Det här är såååå jävla gott! LOVAR! Och det ser mer avancerat ut än vad det är. Här kommer en steg-för-steg instruktion:

1 förpackning färska lasagneplattor
4 kycklingbröst
1 burk ricottaost
1 krm muskotnöt
1 dl parmesan
1 burk krossade tomater
2 ½ grädde
½ påse riven ost
1 rödlök
salt & peppar









P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!!

#1 - angelica fyrbarnsmamman

ja det såg riktigt ur det där

#2 - Agnieszka-2barnsmorsan

Såg himla gott ut, ska nog ta och testa detta någon dag!

#3 - Sara - Mamma till Max snart 2 år

detta måste jag prova! En dum fråga kanske men var hittar man ricotta? bland ostarna?!

#4 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Sara Ja, det brukar finnas bland fetaosten och såna ostar :)

#5 - andrea

åh, det här ska jag göra i morn när min kompis från hemstaden hälsar på. men jag undrar en grej (är så dålig på matlagning så gör det nästan aldrig, därför kan jag inget) är kycklingbröst samma som kyklingfilé?

#6 - ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

andrea Ja, det är samma sak!

#7 - hejhejhej



Detta gjorde jag idag!!

Och det var jättegott =) Tack så mkt för tipset

#8 - andrea

ååh det blev så sjukt gott! jag som är köksmässigt förståndshandikappad annars lyckades verkligen =)

dock ade jag för liten form så jag fick dela det i två så såsen räckte inte riktigt till att täcka dem, men skitsamma det var supergott ändå

#9 - Helena

Det här var verkligen supergott! Jag la i några hackade soltorkade tomater också, ba för att :) Tack för ett fint recept och en grym blogg!