bambi

Jag har testat den nya yoghurten - Yoggi fri


Jag sitter här och äter lite god yoghurt. Igår fick vi nämligen hem en hel påse fylld med frukost från Arla! Med bland annat deras nya yoghurt - Arla Yoggi fri. Det är tydligen den första fruktyoghurten i Sverige helt utan tillsatser. Hela 12% frukt är det i den och den finns i tre smaker: mango, blåbär/banan och hallon/guava.


Jag kan säga att blåbär/banan är en favorit! Jättemumsig är den! God och krämig konsistens (den har lite högre fetthalt än vanlig yoghurt så därför blir den lite krämigare). Smakar varken för mycket banan eller blåbär och just banansmak kan det ibland bli för mycket utav i en del produkter, men inte i denna!


Tack Arla för alla goda frukostgrejer! Vi blev verkligen jätteglada för det (det är ju så roligt att få testa lite nya smaker så där)!

#1 - Bebislängtan

1) Vilken fantastiskt söt bild på Zach!

2) Banan och blåbär lät supergott, och jag gillar fet yughurt - det är godare när det är krämigt.

3) Tack för snäll och peppande respons i min blogg, jag hoppas verkligen att mensen ska hålla sig borta och att jag testar positivt efter helgen!

#2 - Linda

Ah en sån där frukostkasse kom hem till oss idag också! :-)



Kram kram!!

#3 - Line

Vad mumsigt!