bambi

Mom off duty
Imorse tog jag ledigt från mina vanliga mamma-plikter. Sambon är på kurs och den började inte förrän kl. 10, dessutom här på Söder!! ("Kak-kursen" kallades den tydligen av hans kollegor eftersom man äter kakor hela tiden.) Så då slapp jag dagis-lämningen för en gångs skull. Det är faktiskt skönt att sitta här i soffan oduschad när klockan är efter 9 och har precis stigit ur sängen.

Sovit har jag dock inte gjort så mycket. Leah vaknade när Zack kom in imorse (runt 05.30) och somnade inte om förrän nyligen. Men hon har legat i sängen hos mig och myst. Hon vaknade flera gånger under natten och då dög det inte att stoppa in nappen bara utan jag fick ta upp henne och amma lite (typ 2-3 minuter) för att hon skulle somna om. Tror att det beror på att hon är lite småförkyld fortfarande...

Men nu när Leah sover så ska jag passa på och ta en dusch och göra iordning mig. Ska iväg på en blogg-event om ett par timmar så då måste man ju vara fräsch  :)
#1 - Linn

Finns det fler arbetsgivare än domstolsverket som har kakkurser... Sambon har inte händelsevis bytt jobb? :)