bambi

Pappershögen växer

Hela helgen har gått åt planering, planering och åter planering av vår Thailandsresa.

Flygbiljetterna är avklarade, så nu är det bara tusen andra saker som måste ordnas. Hotell har vi mailat och även bröllopsarrangören. Papper har fyllts i, pass till barnen, hindersprövning, visum, mm. Sen så är det vaccinering och en extra reseförsäkring som måste ordnas (den i hemförsäkringen gäller ju bara dom första 45 dagarna och vi ska ju vara borta längre än så).

En budget har vi gjort upp också, som jag hoppas att vi kommer kunna hålla:
Bröllop 15000 kr.
Solskyddsfaktor 10000 kr.
Fruktdrinkar 5000 kr.
Dvd-filmer i plastfodral 2000 kr.
Magsjukemedicin 2000 kr.

 

P.S. Budgetposten för bröllopen är faktiskt sann... 

#1 - Maria

Solskyddsfaktor 10.000:- ?

DVD-filmer i plastfodral 2.000 ?

... å vet du hur många fruktdrinkar du får för 5.000? :)

#2 - Sofie

Heej, vad roligt att ses förra helgen och att du kom fram och hejade =) (WeRFamily)



Coolt att ni skall gifta er, såå mysigt att göra det i Thailand. =) Lycka till och så hoppas jag att vi får se lite fina bilder på bloggen när ni kommer hem.



Kram Sofie

#3 - Lovisa

Söt blogg! :)

#4 - Marie-Louise

Oj det blir mycket solskydd för dom pengarna :)

#5 - Carin

Åh Thailand är ju inte helt fel!

#6 - Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

solskyddsfaktor för 10000? Ni kommer iallfall inte bli brända och fruktdrinkar låter inte helt fel :)

#7 - uLrica

Ska ni bada i solskydd? ;)

#8 - Jenny i Dalby(mamma till tre)

Hehe, reagerade också på solskyddet...10.000 kr? Då lär ni vara heltäckta iallafall :-) Och stor budget även för fruktdrinkar! Mat och boende då? ;-)



Hursomhelst, låter fantastiskt härligt! Några nära släktingar till mig gifte sig också som ni, och det var oerhört dyrt tyckte jag. Visst var det fantastiskt fint och det ingick fotografering, smink, hår osv, men ändå! Resa och boende tillkommer ju dessutom. Det är ungefär vad vi betalade här hemma, och då hade vi en fest för 60 pers! Självklart inte lika exotiskt förstås.

#9 - Sofi

Låter inte dumt =) Jag försöker få med mig min sambo på ett bröllop i Thailand... en drömm jag har men får nog inte uppleva den!

#10 - Anonym

så det blir inga odd mollysar för dig nu i höst? :O

#11 - Linn

hur länge ska ni vara borta i thailand? :)

#12 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Linn 2 månader

#13 - Emelie

Ser att det är gammalt inlägg, men jag tycker det är jättebra att ni tänkte på en extra reseförsäkring, som ger enorm trygghet om man är borta mer än 45 dagar som ni var. Hoppas er resa vad underbar, själv ska vi Thailand snart. :-)