bambi

Veckans mat = 447 kr.


Det är ganska kul att försöka spara in pengar på maten och hitta extra priser, blir nästan lite av en sport! Jag fick till hela veckans middagar, luncher (som brukar bli gårdagens middag) + frukost för bara 447 kr. Men då har vi lite kycklingfilé i frysen, bulgur, potatis och pesto hemma. Men däremot så köpte jag ett kilo parmesan och en stor säck med ris som kommer räcka länge.

Så här ser veckans meny ut:

Måndag: Korvstroganoff med ris
Tisdag: Aprikosfylld helkyckling
Onsdag: Pestomos med olivbiffar
Torsdag: Chili con carne
Fredag: Fyllda cannelloni med kyckling och ricotta
Lördag: Krovstroganoff på thaivis
Söndag: Rester/ugnspannkaka

Är det är något recept som ni är extra sugna på att jag ska dela med mig?
#1 - Bebislängtan

Du får gärna dela med dig av cannellonireceptet, det lät supergott! Och så undrar jag hur man gör korvstroganoff på thaivis?

#2 - Carina

Kör gärna hela veckans recept på bloggen. De flesta brukar göra rätterna lite annorlunda, det är alltid kul att se en annan vinkling på middagen.



Hehe du får gärna kom hem till oss och lära mig hur ni kan få ihop en hel veckas frukostar och middagar för bara 447 kr. Omöjligt för mig, tyvärr... och vi är bara tre stycken i åldrarna 6, 15 och 40plus.

#3 - Emelie

Den aprikosfyllda kycklingen skulle jag vilja ha receptet på!

#4 - Anonym

gillar du B&J? och har du en favorit?



Om jag får tillräckligt med frågor om allas favoriter tänker jag göra något roligt av det, Och det skulle betyda mycket för mig om du ville skriva din favorit :)



DIREKTLÄNK : http://earthangel.blogg.se/2010/september/dagens-fraga-1.html#comment



Om du inte tar emot reklam eller annat ursäktar jag mig & förlåt om du fått det här förut. Ha en bra dag :)



#5 - Martina

Hehe, nu skulle jag gå in o säga att jag gärna vill ha receptet på pestomos med olivbiffar... men det verkar som alla vill lite olika, så det kanske blir alla ;)

#6 - Elin

korvstroganoff på thaivis lät ju ut jäkligt intressant :)

#7 - Josefine

pestomoset! imponerad av bedriften att jaga prislappar, ska jag se till att ta efter så Stella frå komma till Borneo nån gång:)

#8 - Jojjo

Pestomos med olivbiffar lät smarrigt :)

#9 - Evelina

Säger som andra; dela gärna med dig av recepten den dag du lagar dem :-) Behöver mattips! Blir faktiskt stroganoff + ris här hemma idag också och då även matlådor imorgon!

#10 - Malin

Pestomos med olivbiffar låter mums!

#11 - Caroline

Pestomos med olivbiffar skulle jag gærna ha receptet på!



Fin blogg!! Har læst længe :)

#12 - Emma

Korvstroganoff på thaivis skulle jag gärna ta receptet på! Korv äts ofta här hemma och nya recept är alltid välkommet =)

#13 - Susanna

Gärna canelloni, men helst hela veckans recept! Ha en bra dag! Kram