bambi

Ett trevligt besök nu på morgonen
Svärmor är här och det är vi alla glada för. Barnen är förstås jätteglada (det var länge sen Zack var så uppspelt som imorse) och jag är jätteglad för att jag fick sovmorgon och en liten paus från barnen nu på morgonen. Men hon är bara här en kort stund eftersom hon ska snart åka iväg till ett jobbmöte här i Stockholm.

Men några av er ville se lite mer av barnens rum. Som jag tidigare har skrivit så ser det hemskt ut. Jag skulle vilja ha en tapet på väggarna eller måla en ljusare färg. Hon som bodde här innan hde precis målat den här jätte blåa färgen. Jag var gravid med Zack när vi kom hit och tittade på lägenheten och hon frågade oss om vi visste vad det skulle bli för kön på bebisen. Vi berättade att det skulle bli en pojke och hon utbrast "åh, vilken tur! för jag har precis målat blått i sonens rum!" (hon hade en 7-årig son). Sen så har vi inte orkat göra nåt åt rummet på dessa 2½ år vi har bott här...

#1 - APAN SATT I GRANEN | Gillar du skor? Då är vi två!

Säg till om du vill ha hjälp med inredningen. Jag är ju proffs på det där :)



Det har kommit splirrans nya barntapeter och jag tänkte faktiskt visa upp dem i bloggen senare.

#2 - tangirrl

Åh Apan gör det!!!! :)



BAmbi: jag älskar jeansen som Leah har, är det de Zack hade typ förra året? vart kommer de ifrån?



Vi håller också på att planera omfining av barnens rum, det är svårt! Storasyster får bestämma eftersom lillebror inte är född än :P Men ena dagen vill hon ha djungeldjur, nästa dag drakar och dinosaurier och därefter flygplan och helikoptrar... funderar på att vitmåla alla väggar och köra Wallies och byta till och från.

#3 - BAMBI

Ja, det är Zacks gamla jeans från Yorrik :)

#4 - Ladydahmer

Den gula färgen vi valde förvandlade hela rummet. Jag rekommenderar varma färger gärna i soliga nyanser.



Du får komma och uppleva den IRL

#5 - Anonym

Oj har ni bott i lägenheten 2 ½ år nu? Hmmm jag inser nu att jag har följt din blogg i 3 ½ år ungefär hjälp så fort tiden går! Men det är nog för du skriver som det vanliga det som rör alla på ett så härligt sätt! Sen har vi barn i nästan samma ålder min tjej är 10 månader, kan ju tillägga att ditt inlägg om nappen fick mig att våga pröva ta bort den och det gick utan nått gnäll alls så du inspererar! Tack och en stor kram emma

#6 - emma

jag som postade inlägget ovan men namnet försvann vist =)