bambi

Svar på frågestunden, del 2 - Kärleken och bröllop
Vilket efternamn valde du och mannen när ni gifte er?
Vad blev det för efternamn? Jag har nog missat det, eller har du inte berättat det än?
Har ni hittat på något eget efternamn ännnu och kommer du att avslöja det?
Många verkar vara nyfikna på vårt nya efternamn. Vi har ännu inte bytt efternamn, mest för att vårt vigselbevis från Thailand är ute på villovägar. Den kom medans vi fortfarande var i Thailand, men han som bodde här fick inte hämta ut det! Så det skickades tillbaka till Thailand och dom har skickat det på nytt. Jag väntar ivrigt varje dag på posten och hoppas att det ska komma så att vi får registrera vår vigsel även här i Sverige. När vi har gjort det så ska vi byta efternamn till min mammas efternamn som ogift. Vi valde det efternamnet eftersom vi tycker att det är fint och lite ovanligt (nej, jag har inte tänkt avslöja det).

Varför är inte längre förlovningar alternativt bröllop lika heliga som de var förut?
Det handlar väl mest om att vi inte är lika troende som förut? Förut så kunde man inte skilja sig lika lätt, så när man väl hade valt en partner så var man "tvungen" att hålla fast vi den. Så nu är det inte lika allvarligt att gifta sig när man kan ångra sig. Därför tycker jag att det är ett större steg att skaffa barn, dom har verkligen inte ångervecka!


Karin om FRÅGESTUND: <----- får en goodiebag!
Vad är det hos din man som får honom att glittra särskilt genom dina ögon?
Jag har aldrig träffat någon som är så osjälvisk och som alltid sätter mig främst, som honom. Han lyssnar alltid på mig och tycker aldrig att jag är larvig om jag är ledsen över någon småsak. Nej, istället lyssnar han och försöker få mig gladare. Han är nog också den mest ärliga personen jag har träffat. Han har aldrig ljugit för mig under våra 9 år tillsammans och till och med hans tjejvänner säger att man alltid kan fråga honom "hur ser jag ut i denna?" för han är alltid ärlig och kan även säga om nåt inte ser bra ut.

Vad har du och Jens för ögonfärg? .. Så häftigt att Zack har bruna och Leah klarblå :)
Vi har samma ögonfärg - brun/grönt. Leah har fått sina blåa ögon från våra mor- och farmödrar!

dina mest romantiska minne med din man?
Min man är inte särskilt romantisk och har svårt för att överraska mig. Den enda gången som han verkligen har överraskat mig är när han friade till mig. Han hade köpt ringen utan att jag märkte det, fattar inte hur han kunde det!! Han var nervös nrä han frågade, det var himla gulligt och romantiskt. Man kan läsa mer om frieriet här.

Hur ser du på kärlek?
Kärlek är verkligen något som ska vara ovillkorligt, om man nu ska tala om äkta kärlek. Man måste ständigt jobba på relationer, alla slags relationer, för att få kärleken att hela tiden att vara stark. Att hela tiden se allt man älskar hos personen (och inte bara dennes dåliga sidor) och det är viktigt att båda parter får vara sig själva och får vara för sig själva. Man måste ha egna liv också för att orka ha ett rikt liv tillsammans.