bambi

18 smaker glassmakeri



På Söder, vid Hornsgatan, ligger ett gulligt litet glassmakeri som heter 18 smaker. Dom gör sin egen ekologiska glass och precis som det hörs på namnet så finns det 18 olika mumsiga smaker!



Smakerna kan variera lite från dag till dag. När jag och familjen var där igår så valde vi:

Saltrostad mandel och honung + Rocky road

 


Lakrits + Polka

Som ni kanske märker på dom olika glassarna så har jag och mannen HELT olika smak när det gäller glass och godis. Min absoluta favorit var glassen med smak av saltrostad mandel och honung! Så OTROLIGT god!!

Zack ville som vanligt inte ha någon glass (han tycker inte om att det är så kallt) så han åt på en smörgås istället.

#1 - Nadia

Så gott med glass, måste jag verkligen prova...



Det finns ett jättemysigt café på Bullandö som också gör egen glass, äkta italiensk gräddglass. Bullandö Glassfabrik heter det...



Mvh Nadia

#2 - Helena

Det ser så gott ut, vi har ett liknande ställe här i Lund. Dock äter jag aldrig kulglass eftersom de använder samma sked till alla glassar. Eftersom jag är allergisk mot nötter vill jag inte riskera att "min" glass har kontaminerats av en annan nötglass (samma gäller lösgodis). Synd, tycker jag.

#3 - Sara - Mamma till Max snart 3 år

Men å så gott det ser ut =)

#4 - M

Haha mitt systerbarn var likadan förut, vägrade att äta glass och choklad. Kladdigt och kallt. Han äter det nu dock :)

#5 - 18 smaker glassmakeri

Hej och tack för fin kommentar om vår glass!



Vi ville bara göra Helena (som kommenterade på inlägget) uppmärksam på att vi på 18 smaker inte använder samma skopor till nötglassarna som de andra. Så har du vägarna förbi Söder så går det utmärkt att återupptäcka kulglassens förträfflighet!



Vänliga hälsningar

18 smaker glassmakeri