bambi

Berätta sagor



Ikväll var det min tur att natta Zack. Vi läste flera böcker, om och om igen. Han ville bara läsa mer och mer... jag tröttnade lite och föreslog att jag skulle berätta en saga istället. Då började jag berätta en ganska enkel saga om hunden Zack som gå och köpa glass. Han träffade på sin kompis elefanten Rune och jag tog fram en mjukiselefant som fick agera Rune. Zack älskade det! Han skrattade och tittade storögt på mig när jag berättade denna relativt enkla sagan.

Han ville höra mer och mer. Så jag hittade på lite om att hunden hittade en pinne som han badade med, osv osv. Väldigt väldigt enkla saker, men Zack tyckte det var så roligt! Så jag kan verkligen rekommendera det (om ni inte redan gör det förstås).
#1 - Hanna - En sån där mammabloggare e

jaaa, visst är det kul. min son älskar det oxå! ^^ helst ska han vara "huvudpersonen" i varje saga. och så brukar han flika in med lite saker som han vill ska hända och vilka som ska vara med. haha! ^^

tur att dom är lättroade dom små! <3



kram kram

#2 - Linda-Matstugan

Vi har också en saga, det är katterna Snuva och Frasse som hittar på bus och är på äventyr hela tiden. Min dotter äääääälskar att höra om dem och hon byter gärna några böcker mot en Snuva och Frasse saga. Kram!

#3 - Sofia

Jag läser för mina barn varje kväll och en bok som heter När Åkes mamma glömde bort är favoriten just nu.

Ja den är faktiskt himla rolig.

Pija Lindenbaum har skrivit den.

#4 - Sandra

De sagor som alltid var både min och mina systrars absoluta favoriter var de om skogstrollet Mulle som mamma och pappa hittade på. Han bodde i skogen bakom vårt hus, och hittade på massa saker: fiskade i sjön, samlade kottar med ekorrarna och så vidare. Ibland kunde han skymta "tre små flickor som bodde i det stora röda huset" och vi frågade varje gång trots att vi visste svaret "är det vi, de tre flickorna!?".



Vi älskade högläsning också, men Mullesagorna var något alldeles extra :)

#5 - Sara - Mamma till Max 2,5 år

jag gjorde det för min son häromdan med. han tyckte det var jättekul! brukar även göra det på förskolan där jag jobbar. barnen älskar det!