bambi

Jag kan inte tro att det är sant!!!!!
Precis innan jag skulle hoppa in i duschen idag så tänkte jag att jag skulle kolla igenom junk-mailen lite snabbt och tömma den. Jag bläddrar vidare till sida 2 och ser detta mail:



Helt sjukt! Jag skrek rakt ut och maken kom springandes (med båda barnen efter sig). Hon hade mailat i onsdags och även i torsdags. Båda hade hamnat i junk, tur att jag kollade den nu då! Hon måste ju undra vad det är för en människa som vinner en New York-resa och inte svarar på vinnarmailet!!

Tävlingen som jag deltog i var en bloggtävling, med 30 stycken utvalda bloggare som var med och tävlade om en resa till New York värde 20000 kr (3 nätter för 2 personer). Jag trodde absolut inte att jag skulle vinna, men jag vann med detta recept. (Darrar fortfarande av chocken...)

Varken jag eller maken har varit i New York, så vi är helt överlyckliga! Vi firar 10 år i mars nästa år och jag hade en liten tanke om att vi skulle ta en lång weekend till New York att fira då!
#1 - Monica, nybliven barnsmamma!

Ett stort stort stort grattis =)

#2 - Monica, nybliven 3 barnsmamma!

Råka skicka iväg innan jag var färdig..



Måste kännas underbart att ha vunnit en sådan resa!!

Njut ordentligt när ni e där =)

#3 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Monica Tack! Känns lite overkligt... har inte riktigt sjunkit in ännu. Jag kan inte fatta att jag nästan missade hennes mail också...

#4 - Johanna - Tv�barnsmamman mitt i kaoset

Stort grattis vännen, du förtjänar det visst!



Ja, precis så jag kände, lite nostalgi att se den faktiskt.



Hoppas ni får en fin dag. Kramar

#5 - Anna Österlund mamma till Victor

Men va kul :) Grattis :)

Känner igen känslan då man vinner nåt man verkligen inte trott att man skulle vinna :)

#6 - Anna F

Wow, grattis! Då blir det roligt att få följa med er via bloggen.



Grattis, det är du verkligen värd!

#7 - Josefine

Stort grattis! Vilka tävlade du mot?

#8 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Tack för alla gratulationer! :)



Josefine Det var bland annat Matplatsen, Fru Sofie, House of Philia, mfl.

#9 - LADY DAHMER

MEN HERREGUD GRATTIS! JAG ÄR INTE ETT DUGG BITTER OCH AVUNDSJUK.

#10 - Johanna

MEN GUUUUD :-D! Grattis :-D

#11 - Malin

Grattis vad skoj! Hoppas ni får det bra.

#12 - Luxxie

Wow, vad häftigt. Grattis! Så himla kul, hoppas ni får det underbart!

#13 - Towis - its about me wherever I am.

Grattis - älskar NY - ni kommer ha det toppen!

#14 - Amy

Jäklar vad kul!!!

Grattis!!

#15 - LILITH - Borderline & mamma

Men åh vad kul. Grattis!

#16 - Sandra Öqvist

Grattis! Det var ett väldigt bra recept du vann med!

#17 - AMEERA

WOW! Grattis :D

#18 - Rocktjejen

Grattis!! =) Vad roligt för er!

#19 - Fru Gårman

MEEEN! G R A T T I S ! ! !

Jag ska nog också kolla min junkmail då och då! Brukar tömma den utan att kolla... Så dumt!

#20 - ida-maria,mammabloggare med 30-listan

Coolt!



New York är en riktigt häftig stad så det blir skoj!



Vi ses på Mammabloggkryssningen!

#21 - Mirka

Vad roligt! Grattis!!! Det blir säkert en jättehärlig resa!

#22 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Grattis, vad roligt!!!

#23 - Petra

Men oj GRATTIS vad roligt!!!



Jo - det är stor skillnad att "leva" i de små, små kulturskillnaderna som är - och som man inte alls upplever på semesterresor - men det är bara att ta tjuren vid hornen och slänga sig in i allt ;-)



Kram Petra

#24 - Annika

Wooohoooo!!! GRATTIS!

#25 - Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

Wow! Vad häftigt!! Världens största grattis till er båda!! Plötsligt händer det, eller vad säger de? ;-)

#26 - Petra

Grattis! Det förtjänar du verkligen med all god mat du tillagar!

#27 - Anonym

sv: tack :D

#28 - Josefine

Nä men gud vad kul! GRATTIS! Perfekt med tanke på 10-års dagen som kommer framöver.

Nu kommer jag definitivt börja kolla skräpkorgen lite oftare, så inget viktigt hamnar där...



Kram!

#29 - Viola

Grattis!

#30 - Solblomma

Åh va kul! Riktigt stort grattis! :)

#31 - Emma-Lou

Sååå roligt, grattis i mångfald till dig och er! :-D



Hur gick tävlingen till? Skulle det handla om snabblagad vardagsmat eller festmat, ens favoriträtt etc.?

#32 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Emma-Lou Jag försökte gå in på din blogg, men det gick inte alls?



Det enda kravet var att deras fläskytterfilé skulle ingå i receptet.



#33 - Maria

Gud vad roligt!! Grattis!:)

#34 - Stort och smått

Grattis! Vilken vinst! Jag drömmer om att komma till New York någon gång....

#35 - papis

gud va roligt stort grattis

#36 - Maddie

Men oh vad roligt!!! Stort grattis! Jag älskar New York :)

kram

#37 - Bee

Stort grattis, vilken turgumma du är :-)

#38 - tindra

Wohoooooowww!! STORT GRATTTIIISSS!! :))

#39 - malin magdalena

Svar på kommentar: Ja, jag blir alldeles varm när jag tänker på hur underbar min mamma är :) Kommer med små överraskninga rsådär!



Men hörru, GRATTIS till din vinst - helt galet!! Jag har haft som dröm att resa till New York och är såå otroligt glad för din skull :D Hoppas du får en oförglömligt härlig tid där. Och du, njut lite lite åt mig med om du får tid över till det mitt bland alla gastronomiska restaurangbesök, shoppande och makalösa sevärdigheter. Återigen ett stort stort grattis! Varma hälsningar från Malin

P.s Och du, jag bara älskar den vackra bilden på din header :)

#40 - Linn

Woho! Va härligt, men jag förstår att du vann du lagar alltid så god mat!

#41 - Camilla

WOOOOOOOOW! Grymt vinna den tävlingen! Grattis!! Trevlig resa får jag säga då :) Har själv vunnit en resa till Sthlm som äger rum på torsdag - lördag nu till veckan :)

Nu tävlar jag om en kamera och tackar för att du klickade Spela! Lägger till dig på bloglovin, även om jag har följt dig lite sen tidigare av och till (eget bokmärke på datorn :) )

#42 - Sussi

Nej men va kul Grattis

Det var ju tur att du kollade skräpposten

där kollar jag aldrig. Nu blir det att kolla in den.. kanske har man en vinst:):),

Ha de så bra & Ha de så riktigt roligt på resan.

Det är Ni värda.

Krammiz

Sussi

#43 - Camilla

Det är ingen jättedyr kamera, men ändå. Är lite taggad nu när jag har vittring på kameran :D

#44 - Cornelia

Woop woop! Jättestort grattis! Och trevligt att du uppskattade mitt inlägg.

#45 - Annabo

Wow! Vilken dröm :-) Stort grattis!!!

#46 - Joanna

Åh, vad kul! Superstort GRATTIS!



Jag och min käre make åkte till New York på bröllopsresa för snart 14 år sedan och det var en helt magisk stad! Ni kommer helt säkert att få det alldeles, alldeles underbart!



Tyvärr, lockar inte det vinnande receptet mig, eftersom jag inte äter kött... Typiskt! ;)

#47 - sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Men åååh! My god!! BIG APPLE! Grattis kära du!! Vad glad jag blir för din skull :D Nu måste man ju testa vinnarreceptet bara för det :)



Tänker på det där med koffein som du skrev. Det kan ligga något i det, och visst är det gift =/ Vincent har dock mått illa under dagen oxå men det är svårt att veta om han mått illa eller "mått illa" eftersom jag gjort det, om du förstår vad jag menar ;)



Kramis!

#48 - Jannice Lindell

Grattis till vinsten av resan!=)

#49 - Anna på Grönkulla

Stort grattis!

#50 - Jessica - En flicka som är stark

WOW vad häftigt!!! Verkligen stort grattis!!

#51 - britta bloggar

Åh hurra!!!

#52 - Carolina

Vilken vinst - stort GRATTIS och vilken tur att du inte gick miste om mailet! kram

#53 - Tess

Stort grattis! Vad härligt :-D

#54 - Annika - Bakat och lagat

Grattis! Vilken rolig vinst!

Mmm, bacon och kyckling är oslagbart! Ha en fortsatt trevlig helg!

#55 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Wow! Jag hade inte heller trott att det var sant om jag var du :) Men vilken underbar vinst!



Ja, visst är det många som fyller år. Det känns som att alla i familjen och vänner fyller år i augusti och september(jag fyller år i september bland alla andra ;D ). Så mycket tårta och kalasande blir det, men det är ju bara kul!

#56 - s*tina

Vilken fantastisk vinst!!!

Kram

#57 - Elin

jätte stort grattis. super kul :)

#58 - Ewa (mamma till 6 döttrar)

:) Ett stort och härligt grattis till dig :) Så härligt att få åka iväg på en resa :) LOVELY!!!

#59 - Aniika

Sa underbart! NY ar ju drommen. Stort grattis.

#60 - Martina

Vilken hääärlig tur!

New York är fantastisk!

De absolut skönaste promenadskorna ska du såklart ha med dig för det är mycket gator att promenera på och ja... nä jag är bara såå avundsjuk.



Satt häromdagen och planerade i mitt huvud att jag skulle vilja åka en långweekend dit om något år när man kan lämna barnen hos släktingarna lite längre och åka på en egen liten semester.

Har aldrig varit storstadssemestermänniska...innan jag var i New York första gången.

Vi hade ju tur att bo i närheten under flera månader under de somrar som varit sedan barnen kommit och vi var flera gånger till New York (och Boston med förstås, också fasligt fint fast på ett annat sätt).



Gud så jag ser fram emot blogginlägg därifrån.



GRATTIS!!