bambi

Bambi goes fotokurs
Min frånvaro från bloggen har berott på att jag har varit på fotokurs hela eftermiddagen/kvällen! Det har varit oerhört lärorikt och roligt och nu hoppas jag kunna leverera ännu bättre bilder i bloggen!  :)

Det första vi fick lära oss var:



Vi fick lära oss så OTROLIGT mycket, så det går verkligen inte att återberätta i bloggen. Men jag kan varmt rekommendera att gå en fotokurs. Det känns verkligen som att jag förstår mer hur allt hänger ihop - bländar, iso och slutartid.



Det som jag tror att jag kommer ha störst användning av (och som jag inte kunde innan) är nog iso-inställningarna och vitbalansen. Just vitbalansen är superbra när man fotograferar mycket inomhus (vilket jag gör) för att få bort det "blåa" eller "gula" som kan bli i vissa bilder om man fotograferar i ljus från en glödlampa eller lysrör.



Även hur man kan använda blixten på ett bättre sätt.... bilden här nedanför till vänster - en liknande har nog alla tagit:



Men jag är fortfarande sugen på att köpa en massa roliga nödvändiga tillbehör till min älskade kamera - riktbar blixt, stativ, fjärrutlösare, mm mm.
#1 - Anonym

gillar att läsa din blogg. den är bra =)

#2 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Jag vill också ha en blixt och en fjärrutlösare. Mmm. :)

#3 - Danielas Lchf-Liv

Gud jag skulle verkligen behöva gå en fotokurs ;) jag som knappt kan min kamera och alla dens funktioner :)

#4 - Anonym

Visst är det inspirerande att lära sig mer om kameran. Gillar det där med Våga Vägra Auto. Det är ett viktigt första steg.

#5 - Gert Olsson

Visst är det kul med fotokurs och få lära sig kameran från grunden. Gillar speciellt det där med Våga Vägra Auto:-)

#6 - Linn

Åååh jag vill också! Vart hittar man nämnda fotokurs? Var den märkespecifik?

#7 - Elin

åh vad kul med fotokurs, hade jag också velat gå på :)

och en riktbar blixt - ja tack tomten :)

#8 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Linn Ja, det var Nikons egna introduktionskurs.