bambi

Julen - släktens högtid
Det känns som en viktig tradition för barnen att träffa familj och släkt under julhelgen. Jag har vuxit upp med skilda föräldrar och kan räkna antalet gånger jag har träffat mina mor- och farföräldrar på fingrarna. Jag saknade verkligen en stor familj när jag växte upp och att ha bra kontakt med en mormor/farmor/farfar eller liknande. Jag hade inte heller några helsyskon utan bara halvsyskon som var mycket äldre än mig.

Därför blir jag så glad nu när jag ser syskonkärleken spira mellan Zack och Leah och därför känns det så otroligt viktigt att barnen har bra kontakt med sin släkt.



Barnen stortrivs med farmor och farfar vilket glädjer mig. Jag vill ju att barnen ska få så mycket kärlek och trygghet som möjligt från så många som möjligt. Det är också en trygghet för oss att farmor och farfar kan ta hand om dom om det behövs.



Moster är en stor favorit hos Zack också. Han sov över hos henne själv en helg - utan mamma eller pappa eller syster - och det gick ju strålande! Han var överlycklig när hon kunde komma över under julen  :)