bambi

Love or hate?


Jag har märkt att många antingen älskar eller hatar marsipan. Stämmer det? Jag älskar i allafall marsipan och det är en stor svaghet för mig under julen. Jag kan lätt äta upp fyra marsipangrisar på raken ;)

Älskar ni eller hatar ni marsipan? Gör ni egna marsipanfigurer?
#1 - Lisen

Love!

#2 - Nina

GOTT!

#3 - Marie

Hatar :-)

#4 - TantMango

Det är gott men inte supergott. Är jag ovanlig då?

Min sambo däremot är gaaaaaaalen i marsipan och även mandelmassa. Han kan bita rätt ifrån "korven".

#5 - lilla jag

Jag fullkomligt hatar marsipan medan min mamma är som du ;)

#6 - Linda

Jag tycker som TantMango.

#7 - Isse

Vet inte riktigt var jag ska skriva detta, men detta är väl värt att uppmärksamma alla som bloggar på. Ett lätt sätt att bidra!

http://blog.unicef.se/2011/12/05/den-har-bloggposten-innehaller-notkram/

#8 - Petra

Gillar inte marsipan, men däremot mandelmassa!

#9 - Pethra

Jag går mer åt hata-hållet för det är så sött, smakar bara socker, MEN!, Bräutigams har en smak, cappuccino tror jag, som är förvårdnadsvärt god. :)

#10 - Luxxie

Jag gillar det, men bara i liten mängd. Så jag ligger väl mittemellan, varken älskar eller hatar :)

#11 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Nä urk, tillhör dem som ogillar det skarpt. Alldeles för sött för min smak.... Men fina att titta på är de ju förstås..:)

#12 - Apan satt i granen - Genusmedveten lärarstudent

Marsipan är gott på prinsesstårta, men det får inte vara för tjockt lager. Jag är ingen renodlad marspiankvinna, skulle inte vilja äta bara marsipan.



Har tänkt på dig hela vecka. Hoppas allt är bra och att vi får till en dejt snart.

#13 - Hanna - Miosliv

Samma här!! MUMS!

#14 - Nelin - stolt hårunderarming!

LOVE! Vi gör marsipangodis minst en gång varje jul. Jag gör ofta mozartkulor.



I år gjorde jag det GODASTE godiset någonsin, marsipan smaksatt med kakao, apelsin och russin doppat i smält choklad och garnerat med apelsinsocker. Ska man bara göra ett julgodis är det ett bra alternativ!



Recept: http://t.co/ZsFzzz2g

#15 - Josephine- Mamma till Elika & Nick

Så sjukt gott!!! :-)

#16 - Sofia

Gillar marsipan, fast det är ju väldigt sött så jag fixar inte att äta så mycket.

#17 - hanna

Jag tycker om det, men älskar det inte:)

#18 - Jessica

ÄLSKAR, fast mandelmassa hellre än marsipan!

#19 - fröken K | vill bli amatörfotograf

Blä. Ogillar.

#20 - Sara - Mamma till Max 3 år

Älskar! men gör inte egna figurer. Gjorde alltid det när jag var barn så får se om jag tar upp traditionen sen när Max blir lite större. Nu tror jag han mest skulle vara intresserad av att äta marsipanen istället för att göra figurer med den trots att han är 3 år.

#21 - Emeli- Mamma till Nathalie

Hatar!

Det är ingen höjdare med marsipan, men de är himla fina figurerna.