bambi

Barnkläder med söta elefanter


Haha... en galen Leah i nyinköpta barnkläder. Jag älskar dessa barnkläder med dom söta elefanterna. Dom finns i flera olika varianter, som klänning, blus, kjol, mm. Jag lyckades pruta ner setet till 200 baht (50 kr) och då blev hon riktigt sur (första gången det händer!). Hon sa i allafall att hon brukar kunna sälja seten för 400 och ibland till och med 480 baht, så det verkade verkligen som om 200 var ett bra pris  :)

#1 - Milo

Haha, men varför går dom med på priset då? Är väl bara att säga nej. :)

#2 - Linda

Haha, UNDERBAR bild på din härliga Leah!

#3 - alexandra

åhh en sån klänning skulle nog vara super söt!! köpa en sån?

#4 - Mia

Känns det inte dumt att pruta sååå mycket när du har råd att betala mer? Visst ska man pruta, det hör lite till men man behöver ju inte överdriva.



/Mia

#5 - Beata

Jag tycker det kan kännas lite moraliskt fel att pruta när det ändå är så billigt, dessa människor lever ändå ganska fattigt, vi njuter av deras land så då brukar det kännas lite fel för mig i alla fall att pruta. Så jag kan hålla med Mia. Jag skulle nog inte ha hjärta till att pruta när jag vet att dessa människor lever fattigt.

#6 - BAMBI - nygift i Thailand

Mia Som jag skrev så var det första gången det hände och jag skrev i ett tidigare inlägg att både jag och försäljaren brukar vara väldigt nöjda och glada efter jag har köpt något!

#7 - Lisa

Åh, vad söt hon är nu, lilla Leah! Kan inte låta bli att fängslas av hennes bedårande ögon! Ja, ni har verkligen två underbara barn :) Härligt också att se att ni har det så gott på er semester och att den blev så lyckad. Ha det så gott i värmen och solen! Här på västkusten har vi +3 grader och starka vindar, med stormstyrka i byarna denna första lördag i februari. Hm... Kram från Lisa :)

#8 - eve

känns dåligt att pruta för prutandets skull.. dom har lixsom inte överflödigt med pengar.. då tycker jag man kan unna dom det..

#9 - Anonym

även fast dom går med på att man prutar så tycker jag inte man gör så... ett pris som dom vill ha tycker jag då man ska betala! för att visa att man respekterar priset. bara tacka och ta emot.

#10 - Mia

När det kommer till att pruta är det inget "fult" eller nedvärderande i Thailand.. Det tillhör deras kultur.. Som i så många andra länder.. Och jag lovar att de säger nej om man går över gränsen...



Sååå söt L är!!! En klänninged i samma fick min lillskrutta av farmor o farfar när de varit där.. Lovely!



// Mia