bambi

Den första juni
Den första juni för ett år sen var den värsta dagen i mitt liv. Utan tvekan. Jag kommer för alltid minnas den första juni 2010. För det var den dagen som en sjuksköterska från min husläkarmottagning ringde mig och berättade att jag hade en tid hos min husläkare dagen därpå. Inget konstigt med det. Men hon hade glömt en sak och ringer upp igen. Hon hade glömt att yttra dom hemska orden: "Ta med dig en anhörig när du kommer imorgon."

Det är ord man aldrig vill höra när man ska träffa sin läkare... jag kommer aldrig glömma den känslan som gick igenom kroppen när jag hörde orden. Allt bara snurrade och det kändes så overkligt. Drömde jag? Sa hon verkligen så? Till mig?

Tankarna snurrade och gick fram och tillbaka. Hon måste ha tagit fel. Sagt det till fel patient. Hon hade ju glömt att säga det från första början och ringde till och med tillbaka, så hon kanske var lite virrig? Hoppades jag innerst inne... Men sen pendlade det till att jag var tvärsäker på att jag bara hade ett par veckor att leva. Jag skulle inte få se mina barn växa upp. Jag skulle inte lära känna lilla Leah som bara var en månad gammal.

Ovissheten var hemsk. Att inte veta varför jag behövde ta med mig en anhörig till läkaren. Men jag förstod ju att det fanns en anledning till det hela. Jag hoppades verkligen in i det sista att dom hade blandat ihop mig med en annan patient. Jag var ju inte en sån person som var sjuk och verkligen inte någon med någon allvarlig sjukdom. Det kändes så abstrakt, så långt ifrån mitt lyckliga liv där jag nyss hade blivit tvåbarnsmamma.

Jag är evigt tacksam att jag fick en cancerdiagnos med så god prognos. Jag hade verkligen tur i oturen och det kommer jag aldrig att glömma heller! Om ni vill läsa mitt inlägg från den första juni förra året (om hur det hela började) så hittar ni det här. Inlägget om mitt läkarbesök hittar ni här.
#1 - Annica H

Hur känns det idag då?

Hur mår du och hur ser framtiden ut?



Kram

#2 - ♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥

Annica Det känns rätt så tungt idag. Alla känslor kommer tillbaka och jag hade helst legat i sängen hela dagen idag.... blir nog bättre imorgon. Skulle helst vilja radera den första juni från kalendern...



Men jag mår fyskiskt sätt bra, som innan opeationer och behandlingar.

#3 - Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

Jag kan förstå dina känslor för dagen. Min första födelsedag med dottern var sådan. Slutade med att jag var tvungen att åka hemifrån och sen komma hem, stänga in mig i badrummet och bada (avstängd från klockor som påminde mig om minnesbilderna ett år tidgare)



Styrkekramar!



Och när det gäller vården (ytterligare en sak ovanpå all min misstro som jag skrivit om själv, senast igår) så undrar jag hur de tänker ibland.

En nära anhörig till mig var blodgivare och fick ett brev från dem att hon skulle kontakta dem omgående. I brevlådan en fredageftermiddag, dvs de hade stängt hela helgen. Smidigt, vården. Humant - inte mycket......

#4 - Annica

Ja usch, en erfarenhet som man gärna är utan. Jag kommer ihåg när jag hittade dig då jag googlade på sköldkörtelcancer, är så tacksam över att du delat med dig!

Min "ettårsdag" är den 15 juni...

Stor kram till dig!

#5 - Mia

Skickar en stoor KRAM till dig och hoppas solen skiner på dig lite extra idag



/MIa

#6 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Tänk att det är ett år sen, det känns som att det var alldeles nyligen du skrev de där inläggen. Förstår att det måste kännas svårt och ångestfyllt, blandat med glädje (antar jag) över att allt gått så bra för dig! Och tänk så mycket ni gjort därefter - bröllop, Thailandsresa osv, det måste varit ett väldigt händelserikt år, både positivt och negativt. Hoppas att allt fortsätter på den goda vägen! :-)

#7 - Mie

RYSER

Vilka vändningar livet kan ta.



Önskar dig en dag som går fort.