bambi

Inget är förbjudet

Jag försöker verkligen leva ett hälsosamt liv nu. Jag har börjat motionera 2-3 gånger i veckan (var ute och powerwalkade igår!). Jag slutade med läsk för flera veckor sen och har även dragit ner på godis och bakverk rejält. Det känns oerhört bra och jag känner mig väldigt peppad.

En sak som jag fick höra för ett tag sen som jag har försökt med nu är: Lägg motionen på en nivå som känns BRA för dig. Det ska vara roligt att motionera, inte kännas jobbigt. Om det känns jobbigt så är det klart att man tröttnar. Det är bättre att röra på sig lite och öka det långsamt än att köra på stenhårt direkt. Det felet har jag gjort många gånger och jag har varje gång tänkt "usch, va jobbigt det här var!" och så har jag gett upp.

 

När det gäller godiset så gäller det redan i affären att stoppa sig. Handla gärna när du är mätt och köp inte hem något onyttigt. Om det inte finns hemma så är risken mycket mycket mindre att du stoppar i dig det!

Även om jag försöker tänka att inget är förbjudet (förbjudet = mer spännande och åtråvärt) så försöker jag vänta en stund innan jag äter något onyttigt. För ofta så går sötsuget över, speciellt om man sysselsätter sig så brukar man kunna glömma bort dom där sötsakerna.

#1 - Linda

Ett annat tips är om man blir akut godissugen är att försöka ha nötter hemma, blir man godissugen så kan man alltid stoppa i sig lite nötter, dock gäller det att dessa sak vara naturella och inte saltade.