bambi

Snart två barn på dagis...
Idag så stannade vi kvar en stund vid lämningen så att Leah fick vara med och leka lite. Hon satt nöjt i sandlådan, en bit ifrån mig med ryggen mot mig. Hon tittade inte efter mig en endast gång. Känns som om hon redan är inskolad.


Leah och Zack leker med ett annat syskonpar på dagis.



Men vi försöker pussla ihop augusti nu. Jag börjar ju jobba i augusti då skolorna börjar men Leah kan inte börja skolas in förrän den 29:e augusti! Maken ska ta ut semester i september då vi ska till Italien, så det blir en massa pusslandet med ledighet och jobb.

Jag undrar hur livet kommer att se ut i höst? Jobb och två barn på dagis? Kommer det blir en massa stress? En massa vab? Eller kommer det kännas skönt att vara tillbaka i arbetslivet? Ska bli spännande att se!
#1 - Annica

ja det är verkligen ett pusslande och stressigt emellanåt tycker jag, med 2 barn på dagis och både jag och maken arbetar heltid.

MYCKET VAB blir det också. Maken har vabbat mer än vad jag har gjort och han har inte haft en enda månad utan vab sedan båda pojkarna började på förskola.

#2 - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset

Helt galet de där, 18 augusti börjar sonen på dagis med sin storasyster. Vad ska jag göra då?