bambi

Emil och Pippi hos Rörstrand!


Sparar ni på några muggar eller porslin åt era barn? Vi har fått lite Mumin-tallrikar i present men har inte börjat sparat. Men lite sugen blev jag när jag såg dessa söta muggar från Rörstrand med Emil och Pippi. Ingrid Vang-Nymans och Björn Bergs originalteckningar av Pippi och Emil har överförts med perfekt färgåtergivning på porslin av hög och slitstark kvalitet. Muggarna finns med sex olika motiv och kommer ut i butik vecka 15.
#1 - Karoliina

jag samlar muminmuggar, fast mer för min egen skull än för sonens :)

pippi/emilmuggarna är jättefina och det är inte helt omöjligt att de kommer finnas i mitt skåp också..

#2 - LADY DAHMER

har önskat mig mumin till ninjas födelsedagskalas men de där med pippi vill jag också ha!

#3 - Anonym

Min mormor köpte en tallrik, en kopp osv av en servis till varje jul och födelsedag från jag var nyfödd, så jag fick hela den sen när jag flyttade hemifrån.

Tyvärr en alldeles för fin sådan så den används inte ofta av oss klantar här.



Däremot har jag själv samlat ihop varsin låda med lite vardagsprylar åt mina barn. Tidlösa saker som

inte är så dyra men som kostar om man ska köpa allt vid flytt hemifrån. Min 18-åring fick även en höganässervis då jag kom över en sån billigt på en outlet, hade inte tänkt köpa porslin för sånt är ju en smaksak, men tänkte att jag kunde ta den själv om han inte ville ha den...men det ville han ju! rackarns! ;-)

#4 - Mia

ojs råkade få iväg föregående kommentar utan att skriva klart..å anonymt blev det.

Till små barn är det ju perfekt att samla ihop sånt med lite mer barnmotiv. Pippi å Emil kan de ju ha en bra bit upp i åldern iaf. Å kanske sen till sina barn någon gång framöver!

#5 - Alfva

Vilka underbara koppar! Det tipset måste jag ha i åtanke framöver. Kanske mer till mig än till dottern dock..;)

#6 - Chellio

Min äldsta dotter är ett stort muminfan vilket gjort att vi har väldigt mycket muminporslin. Jag tycker själv att muminporslinet är underbart och FilippaK muggarna som jag annars är väldigt förtjust i hamnar längre och längre bak i skåpen;)) Kanske kan säga att jag har barnasinnet kvar då jag lääänge står och väljer bland muminmotiven innan jag bestämmer vilken mugg som jag ska dricka kaffe ur:))

#7 - Sussi

Hejsan



Samlade på glas med Mussepigg osv motiv på glasen.



Dessa var snygga, Undras om man ska köpa dem.

Ha en bra lördag

Kram

S

#8 - Frida

Åh vad fina! Min dotter som är 1,5 år älskar Pippi :)