bambi

Swedish Grace
Jag var helt inne på att köra på Höganäs klassiska tallrikar när vi nu skulle köpa nytt porslin för presentkortet vi fick i bröllopsgåva. Men när jag kommer till Åhlens City så finns det ju så mycket fint! Blev jättesvårt att välja. Jag ringde och MMS:ade bilder till maken som bara säger "Du får välja!".

Sagt och gjort. Jag valde Rörstrands serie Swedish Grace:




Det blev i den ljusblåa färgen "is". Det ska bli underbart att dricka te i dom härliga muggarna. Dock så gillar jag verkligen dom där underläggen i trä man får till muggarna som Höganäs har.



Det var verkligen jättesvårt att välja. Det är ju ändå något man kommer att titta på varje dag! Hejdå, gamla slitna Ellos-servisen!

Det blev även välbehövlig mortel på Åhlens. Nu kan jag äntligen göra egen currypasta så som jag lärde mig på matlagningskurserna i Thailand! :)



#1 - Elin

En mortel är verkligen bra att ha! Brukar mortla kardemumma och saffran när det är bakdags. Doftar juvligt :)

#2 - Anna SC

Åh swedish grace är så fin och den är ju tidlös så den är ju lika aktuell om 20 år eller 30..

Bra val (nej jag har den inte själv, men tycker den är fin)

#3 - Bina - everydaymolly

Jag säger som AnnaSC.. bra val!

#4 - Ann

Jättefint porslin. Muggarna med träfat är urhäftiga, läckra färger dessutom.

#5 - Jenny i Dalby (mamma till tre)

Det är verkligen jättefint, och tidlöst.

#6 - Martina (Tävling hos mig)

Det såg klassiskt ut, det nya porslinet!

#7 - Norea

Jag har muggar i Swedish Grace och de har en även extrastor temugg som är så mysig att dricka ur.

Om du vill fylla på servisen senare vill jag bara tipsa om Fabriksbutiken i Gustavsberg som har bla Rörstrand. Ibland har de 20% på allt och köp 3 betala för 2 och de har både första- och andrasortering där.