bambi

Bambi testar: Kiss everlasting french lösnaglar
I en goodiebag så fick jag dessa lösnaglar. Jag har faktiskt - helt ärligt - aldrig i hela mitt liv haft fejknaglar förut (inte ens akryl, vilket känns ovanligt nuförtiden), så jag tänkte att det kunde vara kul att testa!

Dessa lösnaglar från Kiss heter "everlasting" då dom ska hålla i 7 dagar och aldrig flisa sig. Dom ska vara jätteenkla att applicera och vara bättre än en manikyr gjord på salong. Man kan hitta dessa på bland annat Kicks.



Som nybörjare (eller ja, oskuld kanske man ska säga) på detta med lösnaglar så måste jag säga att dom var väldigt enkla att sätta dit. Jag gjorde detta medans Leah sov middag (vilket var lite risky) och det tog inte mer än 10 minuter att sätta dit alla 10. Naglarna har en praktisk liten flik upptill som man kan hålla i när man sätter dit dom så att man slipper få lim över hela händerna.

Första intrycket när allt var klart:


Men lite läskigt att gå runt med plastbitar på fingrarna. Visste inte om jag skulle våga laga mat, tänk om en lossnar och man får en nagel i munnen när man äter.... eeewww....

Jag gick i allafall och handlade när Leah vaknade. När jag kom hem så såg mina händer ut så här:


Hälften hade lossnat. Dom borde kanske skriva på förpackning "Obs! Håller inte för en vanlig tur till ICA med en ett-åring!". Jag har svårt att tro på deras löften om att naglarna ska hålla i 7 dagar...
#1 - Annica Hellström

Åh, de var fina, då alla satt på. ler

Tråkigt att de inte höll längre! :(



(frågestund på G i min blogg, ställ gärna frågor?)

#2 - LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Har provat något liknande, och de flesta föll av när jag diskade. Tror det är meningen att man bara ska sitta still och titta på dem för att de ska hålla så länge :)

#3 - Therese

Det såg snyggt ut iallafalll! Jag har också fått naglarna, men inte vågat pröva ännu. Precis som du har jag aldrig prövat och dessutom ALDRIG gått till en nagelsalong.

#4 - Malin

Kanske värt att testa typ till en middag när man ska vara fin och sitta stilla då ;-)

#5 - alexandra

om lösnaglar ska hålla så tror jag inte på den där lilla fliken längst fram. Man måste tycka på nageln med andra handens finger i minst 10 sek för att nageln riktigt ska hålla. Mina håller längre än vad det är rekommenderad. För det gäller att man får ut så mycket luft som möjligt under nageln och att det är rikligt med lim. Bättre lycka nästa gång! Depend är skitbra!

#6 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Vilket sött lillfinger.

#7 - jennifer

det är sååå mycket bättre att använda ett helt annat lim än vad som följer med i förpackningen för att naglarna ska hålla! Jag testade detta med budgetnaglar från in och finn och dom höll i närmare två veckor! :)

#8 - Helena

testade också samma lösnaglar och de höll gott och väl i 10 dagar då jag valde att ta bort dem själv.