bambi

Ett smidigt bakverktyg



Vi fick hem detta smidiga bakverktyg från CoolStuff för att recensera. Det är en måttbägare med inbyggd våg. Jag använde den när jag bakade mina Rocky Road cupcakes. Jag brukar inte använda hushållsvåg när jag bakar men nu när jag gjorde det (och i receptet så stod det både dl-angivelser och måttangivelser) och jag märkte att det var ganska stor skillnad ibland på vad det skulle väga och vad det blev om man använde dl-angivelsen. Måttangivelser är förstås alltid mer precisa!

Måttbägaren var mycket enkel att använda och man kan till och med nollställa den och fylla på med mer och blanda allt i måttbägaren (som rymmer en liter). Det enda lite bökiga är allt man inte kan diska hela, utan man får försiktigt diska den för hand (så att man inte blöter ner vågen som finns under). Men den kommer helt klart att användas under bakning i framtiden!
#1 - Annica H

Synd att man inte kunde ta loss själva burken och diska hela den. Annars tror jag minsann den är väldigt bra och bekväm att använda sig av. :)

#2 - Emma

Verkade smidigt

#3 - Favorella

Jag fick den här av min svägerska och jag älskar den:-) hur bra som helst