bambi

Min egna PT


Imorse på väg till förskolan:

- Mamma, kör jätte jättesnabbt över gatan.

*Jag springer över gatan.*

- Mamma, kör jätte jättesnabbt till nästa gata!
- Kör jätte jättesnabbt ända till dagis!
- Mamma, va sakta du kör....


På onsdagar börjar jag 12.35. Varför kommer vi alltid till förskolan jättetidigt då? Varför springer dom iväg och leker direkt då? Varför är det aldrig så alla andra dagar när jag är jättestressad på morgonen...?
#1 - kristin, Vincents mamma e

känner igen det där... alltför väl ;-)

#2 - Annica H

ler Härligt med en egen PT.

#3 - Anonym

hahahha vad söt :)

#4 - Jyoti- Miss Memo

Nä, det är väl märkligt!

Eller när dem är jättesvåra att få upp ur sängen när dem ska till skolan, men på helgen vaknar dem tidigare än på vardagarna ;-) Haha

#5 - Mia

Antagligen just för att du inte är stressad som det går snabbare och bättre!

Kan vara något att tänka på till andra mornar!

Tog mig lite för lång tid att upptäcka det och hann missa ett par tåg (pendlade till skola i annan stad)

innan jag fattade sammanhanget.

Lugn mamma, lugna barn som gör som man vill, stressig mamma, stressiga kids som sätter sig på tvären. Var värt att gå upp en halvtimme tidigare för att få den extra tiden!