bambi

Utvecklingssamtalet gav oss värsta julklappstipset!
Zack hade utvecklingssamtal i tisdags. Oftast så är det inga överraskningar som dyker upp under utvecklingssamtalen, vilket det inte ska vara (tycker jag) så man som förälder ska veta vad som pågår på förskolan med ens barn.

Men en liten överraskning var det ändå... ingen stor grej, men vi fick veta att Zack tycker om att spela spel. Vi har faktiskt inga småbarns spel hemma, så vi hade ingen aning om det! Så, vi fick ju värsta julklappstipset på utvecklingssamtalet! Tackar, tackar!


Fia var tydligen en favorit! Denna version av Fia med Bamse är anpassad för mindre barn och kostar 199 kr.


Och det här klassiska fiskspelet var också en favorit enligt pedagogerna...
Har era barn några favoritspel?
#2 - E.K - Mamma till Alicia och Simon

Verkar som det blev nåt fel med länkarna?

spelen heter: "Spökungarna", "Bamses 4 i rad" och "In i stallet".

#3 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Ballongjakten är Villes favoritspel:http://ninaruthstrom.se/tips-ballongjakten/

#4 - Emely Tuv�ng

Åh, det där fisk spelet tycker jag fortfarande är roligt, haha!

#5 - Carolina

MixMax och Loppan gillar mina barn :-)

#6 - storasyrran

Min dotter som också är 3 år, älskar spel!



Här är två som jag bloggat om tidigare som Thea älskar och klarar galant! Hon fick dem när hon fyllde år i somras!

http://storasyrran.blogg.se/2011/august/froghoppers.html#comment



http://storasyrran.blogg.se/2011/august/ballongjakten.html#comment

#7 - Anonym

Memory och Fia

#8 - Mia

Är det inte väldigt synd att köpa de han gillar på dagis.....då tas ju spänningen med dem bort om han har dem hemma....

Köp andra spel än de som finns på dagis är mitt förslag.

Valpen ville var storfavorit här. Och memory förstås. Och ballongspelet.o.s.v

#9 - Sanna

Min dotter tycker om MixMax, alla sorters memory men extra kul med roliga Disney motiv, Lusen m.m.



Kram Sanna

#10 - Mia

Men oj varför selar ni inte spel med honom det som är så lärorikt och stimulerande för barn!?

Här spelas mycket memory, lotto, ballongerna, steka ägg, quips, mixmax, bokstavsjakten och fiskspelet etc

Håller med min namne köp inte de han spelar på dagis låt de vara en rolidg sak som finns just på dagis, finns så många roliga barnspel idag



/Mia

#11 - Bambi

Mia: nej, vi har trott att han var för liten för spel och vi har inte riktigt tänkt på spel eftersom han har så mycket annat han gillar.

#12 - Anonym

Rätt många tips har du fått.

Vill bara säga att jag är emot utvecklingsamtal på förskolan. Det är löjligt att ha ett sådant UTVECKLINGSsamtal med föräldrar till riktigt små barn (1-2 år gamla).

#13 - Anette

Dotter har båda dom spelen du visade, bamse spelet fick hon i förrgår o det tar ju en stund o spela o det har hon lite svårt med. Ballongjakten är ett annat spel som hon gillar, går ganska snabbt att spela oxå.

#14 - Rövarmamman

Härligt!!:) min 3 -åring älskar pippi långstrumps " vilka hör ihop" Spel. Den är som ett memory spel. Ha en fin dag sötis! Krammmm

#15 - Sara

Kärnan har en serie träspel från 3 år som är toppenbra. Ja inte bara träspel utan andra också såklart.http://www.hiko.se/Leksaker/Varum%C3%A4rke/K%C3%A4rnan/Barnspel

#16 - LILITH - Borderline & mamma

Oh vad jag avskyr det där fiskespelet. Inte för spelet i sig för det är ett utmärkt sätt att träna motoriken på, utan för att det låter så förskräckligt.

#17 - carro

Min dotter gillade Fina Fisken och Memory i början. Senare fick hon siffer- och bokstavsspelet med Fem Myror (ej säker på namnet).