bambi

Delar av Berlinmuren


Lite överallt så kan man köpa delar av Berlinmuren, oftast tillsammans med ett "äkthetsintyg". Det känns lite konstigt tycker jag? Något som har skapat lidande för hundratusentals människor ska styckas upp och säljas? Är det bara jag som tycker att det känns lite skumt..?

P.S. Det är flera av er som vill att jag ska berätta mer om IB! Det kommer ett inlägg om det senare!
#1 - Johanna

Jag förstår hur du tänker, så hade jag också kunnat tänka. Men å andra sidan kan jag tänka att en spillra från muren även kan symbolisera frihet. Den lilla pillran blir som ett hån mot den stora starka mur som förr delade Tyskland men som nu är ett minne blott! Jag förstår om folk vill ha en sån spillra. (Sen att man ser pengar i en sån där mur-bit, det är en annan femma. Allt går att sälja...)



Ha en bra dag!!

#2 - LILITH - Borderline & mamma

Jag har en bit av den muren. En släkting var där när den revs. För mig symboliserar den inte lidande, utan hopp och frihet.

#3 - Tess

Den rivna muren tycker jag också symboliserar öppenhet och hopp, så det tycker inte jag är något negativt.

#4 - katharina

hi, the wall symbolizes liberty to us germans. kind regards from germany katharina