bambi

Men vem tar hand om barnen???
En sak som har varit underbart med den här IB-workshoppen är att träffa en massa andra lärare från andra länder. Men det märks också att vi kommer från olika kulturer. Vi har pratat lite om jobbsituationerna där hemma men också familjelivet. När jag har berättat för andra att jag har två små barn där hemma så har jag flera gånger fått frågan "But, who is taking care of the children??" (och dom säger detta nästan som om dom är i chock).

Sen så kommer förstås frågan "Oh, don't you miss your children a lot?" och dom tycker jättesynd om mig som måste vara ifrån barnen medans jag tycker att det har varit rätt så skönt att vara för mig själv i ett par dagar. Det händer ju inte så ofta! Men självklart längtar jag efter barnen och jag får nästan tårar i ögonen när jag tänker på hur mycket jag saknar dom!


Jag visade en deltagare bilder på barnen som jag hade i min iPhone och hon tog mina händer och tittade mig djupt i ögonen och sa "Do you know how lucky you are?".


Jag är oerhört tacksam för mina fina, friska och glada barn!
#1 - Matilda ♥

Hej!

Jag undrar om du vet vart man kan hitta Odd mollys vinterjacka "Overcast cotton jacket" i blå/grå?



Tacksam för svar!

#2 - storasyrran

Hej! Satt och kollad igenom alla dina härlig recept. Ska testa några framöver hade jag tänkt. Ville bara säga att det ligger ett recept på kyckling under bakverks-kategorin...



//Anna

#3 - Rosita

Mmm, det är verkligen helt annorlunda i Sverige i jmf många andra länder avseende familjepolitik. Jag har fått den frågan så många många gånger när jag har rest på tjänsteresor till olika länder. Om du är nyfiken på hur föräldralivet kan vara i olika länder så har jag temaintervjuer på min webbplats, se kategori "Svensk mamma utomlands" i höger marginal.

Bästa hälsningar, Rosita