bambi

Ni har väl inte missat....
....att man just nu får en fin barnbok med Happy Meal på McDonalds? Det är tionde året i rad som McDonalds genomför detta samarbete med Läsrörelsen och jag tycker att det är superbra att dom engagerar sig i barns läsning! Det känns så viktigt!

Vi fick hem ett paket med alla åtta böcker:



Zacks favorit är Här dansar Herr Gurka. Men jag tycker att det är roligt att det är så många olika slags böcker och att t.ex. Pippi-boken är i serieform!



P.S. McDonalds har även en sago-app som man kan ladda ner med ljudeffekter för att förstärka läsupplevelsen!
#1 - Carolina

Vi fick också hem paketet, fantastiskt bra! :-) kram

#2 - Carolina

Vi fick också hem paketet, fantastiskt bra! :-) kram

#3 - Martina

Jag fick minsann inte hem något paket :-) så jag får göra som jag gjort sedan jag blev gravid 2006 och gå en gång i veckan eller så och förena nytta med nöje så att säga :-)

#4 - Hanna

Vad heter appen?? kikade men hittade bara själva Mcdonalds appen men inget om sagor?

(Har anderoid)

#5 - Frida Berg, presschef McDonald's

Appen är en ingår i McDonald's Sverige-appen. Om du redan har vår app kan du uppdatera den, annars är det bara att ladda ner så får du Sagoappen tillsammans med de andra delarna, du kan checka in i Sagoläge på Facebook medan du läser för barnen och inte vill bli störd och barnen ha roligt med ljudeffekterna. Enjoy!

#6 - Life of Lisa

Kanon med bokveckorna.

Stella fick Pippi-boken med sitt happy meal i helgen, mycket populärt.

men, någon korr-läsning kan inte McD ha gjort. En massa ord är på andra språk, danska mm, och pippis pappa är tydligen "negerkung".

Pinsamt!!!

#7 - Tea

Kul! Böcker kan man aldrig få för många.