bambi

Zacks nya favoritbok: Måste ha monster!



Igår fick vi hem lite nya böcker från Sagolikt Bokförlag (tack så mycket!) och Zack har redan hittat en ny favorit! Jag har fått läsa mig hes (men så är jag förkyld också) på den nya boken Måste ha monster!

Förutom att Sagolikt Bokförlags böcker är normbrytande så är dom riktigt bra och otroligt fina med färgglada och fantasifulla bilder. Flera av dom rimmar också (gud, va det är roligt med sagor på rim!) som t.ex. Jösta och Johan-serien och Måste ha monster!

Måste ha monster! handlar om Moni som vägrar äta mat och hennes mammor försöker och försöker, men inget duger. Men när Monis kusin har ett monster under sängen så äter Moni upp monstret och alla är nöjda och glada! Förutom monstrena som kommer till Moni och ber henne att inte äta upp dom... (ja, jag kan den här historien nu)

Zack som verkligen är inne i en monster-period älskar den! Han vill att vi ska läsa den om och om igen. Han vill att vi ska räkna ögonen på monstrena, han vill att vi ska räkna monster, osv. En perfekt julklapp till barn i samma ålder som Zack!

#1 - Fnulan

Mira är tokig i babblarna!!!!

#2 - Sigrid

Tack för tipset! Har redan klickat hem den till julklapp :) Tyvärr (fast fantastiskt!) så är kalle med klänning slut. Kalle som lucia är storfavorit här hemma, men jag hoppas det kommer in fler innan jul!

#3 - Sophie - VI 3 MOT VÄRLDEN!

Ååå älskar sagolika! Tack för tipset :)