bambi

Bajstårta
Perfekta tårtan för barnkalas med barn i kiss- och bajsåldern är denna Bajstårta. Serveras gärna med kiss (päronsaft). Den är faktiskt riktigt riktigt god och den var nästan populärare bland dom vuxna igår (smakar som chokladtryffel ungefär) :)



150 g smör
200 g mariekex
1 dl strösocker
2 msk kakao
2 äggulor
1 msk grädde

1. Smält smöret i en kastrull.
2. Lägg kexen i en påse och krossa dom tills dom är i cornflakes-storlek. Häll över kex-krosset i en skål.
3. Häll över socker och kakao och blanda ordentligt.
4. Häll sedan över smöret, äggulorna och grädden. Blanda ordentligt till en smet.
5. Forma sedan till en jätte bajskorv på ett fat och ställ in i kylskåpet i minst 30 minuter. När den serveras så skär den i skivor.


P.S. Gilla gärna inlägget på Bloglovin' så att fler få ta del av detta underbara recept!! Och börja gärna prenumerera på min blogg om du inte redan gör det  :)
#1 - Emma

haha, ja den lär gå hem hos både barn och vuxna!! Tack för tipset!

#2 - Sabina

haha vad äcklig den ser ut xD men jag kan tänka mig att barn älskar just det!

#3 - tindra

Hinner nog inte denna gång ,tack iaf... Säg till nästa gg så ska vi hänga på...Matteus skulle bli överlycklig....

#4 - Annah

hahaha, fy vilken vidrig tårta... ja, det blir kanske nåt till sonens kalas som läser bajsboken varje dag =)

#5 - Amanda

Påtal om bajs, så testade jag att baka Nutella-Cupcakes (som du ju tipsat om). Men jag vispade nog inte frostingen tillräckligt, för när jag skulle "spritsa" på den så blev det som bruna korvar. Bruna, lite spruckna och glansiga korvar. Det såg verkligen precis ut som bajs! Aptitretande va? ;) Kan tänka mig att det skulle gå hem hos barn.

#6 - Soffan

haha, vilken kul!! Den ska jag komma ihåg att göra till Halloween - vi brukar ha "äckel-tema" på maten till barnens stoa förtjusning! :-)

Prinskorv med ketchup blir blodiga fingrar, köttbullar blir björnbajs osv! Denna tårtan kommer passa in perfekt! Undrar om det blir FÖR magstarkt om man serverar den ur en (ren) blöja eller en hundbajspåse? (blääää) :-D

#7 - Sara - mamma till Edvin & Betty

Haha, ska ha trettioårsfirande för maken i helgen. Kanske ska baka en bajstårta??

#8 - Sara - mamma till Edvin & Betty

Meeehh, har ju kommit igång med blogg igen - då får man inte glömma skriva in adressen =)

#9 - wooltiti

mmmm Bajstårta!!! Yummi!! haha

#10 - Tildaf

Haha, lite plastflugor från en skämtaffär på den ;-)