bambi

På doftjakt
Nu när jag kom hem efter lämning på förskolan så kände jag en konstig doft här hemma. Efter en hel helg med en massa besök (av bland annat småbarn) så kan jag tänka mig att det kan ligga nån liten bit bajstårta nånstans där det inte borde ligga. Så jag ska gå på doft-jakt och jag hoppas att min förkylning inte stoppar mig att hitta det som luktar....

Sen så blir det att jobba hemifrån idag och rätta proven från igår. Jag har EN lektion på tisdagar annars, men just idag så skulle eleverna i den klassen fotograferas för skolkatalogen. Så det blir rättning, lunch med Lady Dahmer och att ta det lite lugnt idag.


Jag har en fin liten rättningshög att ha mig igenom. För er som undrar - jag har en klass i psykologi som inte går IB. Därav prov på svenska och även lärobok på svenska.

#1 - Beatrice, mamma till skrutten Robin

Ja, nu har du lite att rätta :)

#2 - Joanna

Hoppas du snart mår bättre!



Nu undervisar ju inte du i matte, men jag antar att du också ibland från roliga svar från dina elever. Inte minst i ett ämne som psykologi, kan jag tänka mig! Det kanske finns några guldkorn i den där rättningshögen! ;)



Jag var på en föreläsning på sonens skola igår och fascinerades och förskräcktes av bristen på mattekunskaper. Allt är så logiskt, men ändå så fel!



http://joannasuniversum.blogspot.com/2011/09/spannande-matte-verkligen.html