bambi

Poolplask
På vårt nya hotell (som egentligen är stugor, med "självservice") så finns det en pool till barnens stora glädje. Direkt när vi kom fram hit så var det bara på med badkläderna och hoppa i poolen!



Dom hade lite konstiga regeler avd det gällde poolen, man var nämligen tvungen att ha en badmössa (!!) på sig när man bada i den. Men vi låtsas som om vi inte riktigt förstod den biten, för vi har inga och det ser onekligen bra konstigt ut när alla andra har sina på sig. Får se om någon säger till oss... då blir det väl en hel del roliga bilder på ossmed badmössor på  :)



#1 - Lina

Suck, badmösseregeln har de precis överallt på på Irland. Dock inte gummimössa som hindrar att man blir blöt i håret, utan en av baddräktstyg. Jag undrar om det är pga löss?

Däremot går de flesta direkt ned i poolen utan att duscha, vilket jag tycker är bra mycket värre än att ha håret oskyddat.

#2 - Hanna

En äldre version av Zack på bilden längst ner..=)

#3 - Hanna

Badmössregen har de överallt i Italien så det är bara att börja vänja sig tyvärr;)

#4 - louise mamma till hugo

Jag har fått det förklarat för mig att det är för att man inte vill ha hår i poolen. Men så mkt skönare att bada utan.



Härliga bilder på barnen =)

#5 - louise mamma till hugo

Jag har fått det förklarat för mig att det är för att man inte vill ha hår i poolen. Men så mkt skönare att bada utan.



Härliga bilder på barnen =)

#6 - louise mamma till hugo

Jag har fått det förklarat för mig att det är för att man inte vill ha hår i poolen. Men så mkt skönare att bada utan.



Härliga bilder på barnen =)

#7 - Malin

Det handlar helt enkelt om att dom inte vill har hår i RENINGSVERKET! En stor bov i svenska badhus reningsverk är just hår. Jätte trist att bada med badmössa, men har man jobbat i ett reningsverk på badhus förstår man!!