bambi

Nu är det faktiskt roligt att åka!


Idag var sista dagen i skidskola för mig. Zack har en dag till imorgon. Men idag åkte vi i en rätt så stor backe (den ni ser på bilden här ovanför) och det gick faktiskt galant! Och jag känner mig inte panikslagen och rädd när jag åker. Det är nog det som är stora skillnaden mot förut. För förut så åkte jag också i såna här backar men med hjärtat i halsgropen och ofta med inte så bra kontroll. Men nu så kan jag stanna om och när jag vill och det känns roligt! För ja, nu är det faktiskt roligt att åka lite slalom!


Maken är också imponerad. Tidigare år när han har försökt lära mig så har han inte haft så mycket tålamod, bara sagt "men gör så här" och sen blivit arg när jag inte har gjort så. Han har inte förklarat så mycket hur man ska göra men nu kan jag faktiskt åka nerför backarna utan att ploga!


Så jag kan verkligen varmt rekommendera att gå i skidskola! Man lär sig massor på dom få dagarna och det gör skidåkningen så mycket roligare!  :)
#1 - Karin

Att se dig med skidor, stavar och hjälm ger mig vissa flashbacks från när du och jag var uppe i Kilsbergen utanför Örebro, och jag skulle försöka få dig att åka slalom. Vilka minnen! Men det gick ju bra redan då vad jag kan minnas :-D Kram!

#2 - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

KUL!

Bra att veta att skidskola är värt det, för jag vet en som lär behöva det. De gotländska vintrarna har inte gjort mig till något proffs direkt. Har varit en gång i fjällen å det var en smärre katastrof.



Det är på samma sätt med surfskola kan jag säga. Då lärde jag mig faktiskt surfa. Och innan när Robban försökt lära mig gick det inte alls.

#3 - Sofie

Vad roligt att du tycker att det är roligt att åka slalom! Jag tycker själv att det är jättekul att vara i backen men visst kan jag hålla med dig om att man ibland har hjärtat i halsgropen. Jag skulle nog behöva gå en snowboardkurs eftersom jag är självlärd sen 10-års ålder. På senare år har det dock inte blivit så mycket åkning, av någon anledning. Hm.

Bäst man flyttar tillbaka till Norrland där man hör hemma så man kan börja åka lite mer. :) Går ju bättre när man har ihop det med någon som faktiskt är intresserad också!

Det ser jättebra ut, fortsätt så Bambi!

Kram