bambi

Vaniljcupcakes med marshmallow frosting
Dessa fina cupcakes bakade jag för att fira bloggens 5-års jubileum. Det är rätt så enkelt att göra t.ex. siffror genom att smälta choklad och spritsa ut siffrorna på ett bakplåtspapper och sen ställa in i kylen för att stelna.

Receptet på vaniljcupcaksen är en gammal favorit och den hittar ni här. Receptet på marshmallowfrostingen ser ni nedanför!


100 g smör, rumstempererat
1 ½ florsocker
3 msk marshmallow fluff (finns vanlig och med jordgubbssmak - jag blandade lite!)

1. Vispa ihop smör och fluff.
2. Tillsätt florsockret medan du vispar.
#1 - Helena - barnvakt i Vasastan

Mmm lät gott!

#2 - Belinda

1½ dl florsocker eller? Är det där marshmallow fluff gott? Blir det toksött? :)

#3 - Rebecka

Vad gott det ser ut! Jag brukar alltid tipsa min syster om dina recept när hon ska baka :)



#4 - Bitte Kråkbo

Gå gärna in här och hjälp mig i en tävling. Skulle va så tacksam.

http://bittes.nu/2012/03/31/hjalp-mig-vinna/#comments

#5 - LILITH - Borderline & mamma

Jag som precis skulle leta upp recept på cupcakes till Majas kalas nästa lördag. Perfekt!