bambi

Ceasarbaguette - perfekt till picknicken!
När vi bestämde att vi skulle ses ute vid Boobadet så skulle jag fixa lite picknick. Jag älskar ceasardresing så jag tänkte att jag skulle testa att göra en version i baguetteform eftersom jag tycker att baguetter är perfekt picknick mat!
 
Jag var lite orolig att barnen inte skulle gilla den lite vuxna smaken av ceasardressingen men barnen gillade baguetterna och Annie frågade till och med om dom fick receptet  ;)
 
 
4 baguetter
2 kycklingfiléer
1 paket bacon
sallad
philadelphiaost
 
Ceasarkräm
1 ½ dl majonnäs
4 st sardellfiléer
2 msk citronsaft
½ tsk worcestershiresås
1 tsk senap
½ dl riven parmesanost
 
1. Stek kycklingfiléerna och ställ åt sidan att svalna. 
2. Dela baconskivorna på mitten och knaperstek dom. Ställ åt sidan också.
3. Finhacka sardellerna.
4. Blanda majonnäs och ansjovis till krämen. Smaksätt med citronsaft, worcestershiresås, senap och parmesan. Vispa gärna ihop allt med en elvisp. (Ställ in krämen i kylskåpet ett tag om det blir för rinnigt.)
5. Dela baguetterna på mitten, men skär inte helt igenom. Bred på lite philadelphiaost på botten och ha sedan på lite sallad.
6. Skiva kycklingfiléerna och lägg på ett par skivor i baguetterna. Toppa med lite ceasarkräm och till sist ett par baconskivor!
#1 - Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävling igång!

MEN gu så gott det såg ut! :)

#2 - sannas rum

Mums, det där låter förskräckligt gott!

#3 - Lii

Ser riktigt gott ut!!
Lite nyfiken... Var hittar man "pappret" du har runt baguetterna?

Svar: Dom kommer från Kalasform :)
bambi

#4 - Hanna Karlsson

Vad gott det låter!

#5 - carolina

Gud vad gott! Goare med din krämigare variant än rinnig dressing ju!