bambi

Kan själv!
 
Leah sa sin första 4-ords mening igår, "Zack låna min säng" sa hon. Det var bara ett par månader sen (i slutet av våren) som hon sa sin första 3-ords mening så nu går det verkligen undan med hennes talutveckling! Hon pratar och sjunger nästan hela tiden. 
 
Hon är verkligen inne i en "kan själv"-period. Hon ska ta på sig kläderna själv, hon ska bre smörgåsen själv, hon ska ta sås själv...osv. Mycket mycket tidigare än vad Zack var, han har alltid varit lite bekväm av sig och har nog inte haft något emot att vi har gjort saker åt honom.
 
Men jag har hört att småsyskon är lite tidigare än sina äldre syskon eftersom dom vill gärna känna sig stora och göra samma saker som det större syskonet. Och nog allt känns det ibland som att dom är jämnåriga, speciellt när dom ibland samma storlek i kläder. 
 
Dagens Leah i ny t-shirt från Lilla Jag och ärvda byxor från Molo
(tröjan var ju rätt så passande till inlägget)
#1 - Cissi- mamma till Emma och gravid med liten

Sötnosen! Duktig hon är att prata!

Svar: Tack :)
bambi

#2 - Moa & Frida

Nej vad söt :)

#3 - Ulle

Härligt! =)

Jag upplever att barnen växer i kapp varann ju äldre de blir. Mina yngsta har 2 år mellan sig och de känns rätt så jämna.

#4 - sanna

Åhh va skoj! vi längtar efter att vår kille ska börja skratta :-)

#5 - Znogge

Småsyskon har en förmåga att snappa upp både det ena och det andra och tar gärna efter. Vilken söt tröja!

#6 - Anonym

KUL!!! :) Hur gamla är dina barn??

Svar: 2 och snart 4 år :)
bambi

#7 - jeanette sandelin (@jeanettish)

tack för att du kikat in hos mig - uppskattas :)
ha en glad fortsatt helg!
kram från dalsland//

Svar: Tack detsamma! :)
bambi

#8 - Tittilina

Haha, så är det hemma hos oss oxå. Fast jag tror snarare att killar är lite mer bekväma än tjejer :-)

#9 - Carola

Tänkte på dig och dina grannar när jag hörde denna :D http://www.youtube.com/watch?v=-EAbhMdlum8

Svar: Haha! Vilken roliga version! Var verkligen passande ;)
bambi

#10 - Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Ja gör det! Den är suuuuper för oss bloggnördar som ofta fotar/fotas ;D

#11 - Min plats i solen

Sötnos! :) Jo, nog tar småsyskonet ofta stora steg i utvecklingen tack vare storasyskonet. Det gäller ju att hänga med i svängrna. ;)

Tack för din fina kommentar hos mig! :)

Kram Lotta

#12 - Coquina

Vad skoj att hon är så tidig i utvecklingen, min son sa sin första 5-ords mening häromveckan och hans tal har också tagit fart nu på slutet då han varit lite trögstartade med talet. Tror också småsyskon lär sig fortare än storesyskon =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya Ib Laursen-tävling =)

Svar: Jag vet inte om hon är så tidig i utvecklingen? Men det går fort nu i allfall! :)
bambi

#13 - Emma

Tack :) Precis man kan inte riktigt beskriva känslorna man har för sina barn.
Roligt att se sina barn lära sig nya saker hela tiden :)

Svar: Ja, de tär det verkligen :)
Hoppas att du får en underbar söndag! :)
bambi

#14 - Nathalie Nyrén

Ja det är alltid kul när statistiken ökar :)

Söta bilder!

#15 - Jenny - mammaliv i Nashville

Man får verkligen perspektiv på tiden när man fått barn. Så fort tiden går!