bambi

Ser ni fram emot Dallas?
 
På måndag drar den nya säsongen av Dallas igång. Ska ni titta på det? Jag kommer nog göra det, för jag var lite av ett Dallas-fan. Jag kan fortfarande nynna på signaturmelodin. Men när jag tittar på alla intervjuer med Larry Hagman så känns han så otroligt gammal. Jag sitter och är nervös att han ska ramla ihop eller nåt! Så jag tror faktiskt inte att serien kommer att vara så bra. Men Sue Ellen ser förvånadsvärt pigg ut, eller hur?
 
Det hela påminner lite om när man skulle sätta igång med Bevery Hills serien igen, men det gick ju inte att ha dom gamla skådisarna för dom var ju redan för gamla att spela elever på den tiden. Men Bevery Hills var en serie som jag slaviskt följde men jag har kanske sett ett avsnitt av den nya "90210".
 
Ja, jag tror helt enkelt att det är svårt att återuppta en serie efter så många år.... blir inte alls samma sak och oftast speglar en serie tiden just då så då funkar det inte riktigt med samma grej 20 år senare.
#1 - En kvinnas vardag

Jag såg aldrig Dallas, var 4 år när den slutade sändas :P däremot har alltid min pappa pratat om att det var den enda serien han någonsin följt, och den bästa genom tiderna, så man borde ju ge den ett försök nu istället. Om inte annat så för att två skådespelare från Desperate Housewives är med ;P

90210 har jag tittat på, tycker den är väldigt bra faktiskt, precis samma stuk som den gamla, men med nya karaktärer. Då och då får man sig en nostalgitripp när gamla karaktärer dyker upp (Donna, Kelly, Nat, Brenda mfl.) eller när gamla platser besöks, som Peach Pit :P

#2 - En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Klart man måste se. Även om jag inte tror att det är nån succé?! Och om inte jag minns helt tokigt så tog J.R sitt liv på slutet? Spännande att se hur dom fixar till det. Kanske det är en dröm det också? ;)

Svar: Haha, ja, det var säkert en dröm.... Vi får se på måndag :)
bambi

#3 - Malin`s Diner

Tänker nog ge Dallas en chans eller två. Lite nostalgi blir det ju allt.

Kram Malin

#4 - Susanne

Jag ska iaf titta på första avsnittet

#5 - Maria

Jag Kollade inte på Dallas men däremot så var jag helt besatt av Bewerly Hills. Men den nya kommer inte i närheten ab den gamla

Svar: Håller med! Det är svårt att slå den gamla Beverly Hills! :)
bambi

#6 - Tess

Ja ja ja ja ja! Jag ska se den! :-D Älskade Dallas så jag har inga höga förväntningar, men bara att höra signaturmelodin och när Bobby pratar med J.R. i reklamsnutten får mig att rysa av härlig nostalgi :-)

#7 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vi har kollat & tyvärr tyckte vi det var urkasst. Ungefär som en våra bästa år såpa.

Svar: Åh, va trist!! :(
bambi

#8 - Maria husetfullt

Jag tror också att det kan vara svårt för en serie att bli lika bra efter så länk tid. Det ska bli lite intressant med första avsnittet , så det ska jag försöka att se. JR ser snällare ut ny tycket jag,så jag indrar om jag kommer uppfatta honom lika elak. Beror säkert på att han är så gammal. / maria

Svar: Ja, första avsnittet måste man väl se :)
bambi

#9 - Katarina

Ja, Dallas var en favorit, likaså Dynasty :) Beverly Hills var ett måste då när den kom. Tror nog jag skall se på Dallas igen! Kram

#10 - Jenny i Dalby (mamma till fyra)

Självklart! Har nog sett varenda avsnitt av Dallas tror jag och måste bara kolla nu också. Precis som du skriver blir det förstås aldrig detsamma igen, 90210 är ju ett tydligt exmpel på det. De hade lika gärna kunnat göra en helt ny, annan serie. Men lite kul som någon skriver ovan, när gamla karaktärer dyker upp.

Hoppas stenhårt på att nya Dallas är nåt att se iallafall, synd bara att det är TV4 som sänder, är så hopplöst med deras reklamavbrott. Vad gäller J.R så lämnade de ju det hela öppet för en eventuell fortsättning, man hörde bara ett skott genom en stängd dörr. Tydligen sköt han sin spegelbild ;-)