bambi

Vi startade dagen med en liten promenad
Så här såg gullungarna ut imorse när vi gick till förskolan. Ja, vi har börjat promenera till förskolan. Zack har gjort det i ett år nu men det känns som att det börjar bli dags för Leah att också göra det. Så vi tänkte sälja vår syskonvagn om nån månad eller två.
 
 
Men jag måste erkänna att det är lite läskigt när man går ensam med dom och den ena springer i förväg och den andra släntrar efter...och man står mitt emellan dom!
 
 
Men det fungerar ju väldigt bra när dom håller varandra i handen!
 
 
Dagens Leah i klänning och zipjacka från Polarn o. Pyret och leggings från Mini Rodini.
 
Dagens Zack i linne från Mini Rodini, byxor från Molo och ziptröja från Duns.
 
 
 
P.S. Vinnarna i IPhone4-skal-tävlingen dyker upp senare idag! I promise!
#1 - Maria

Söta :-)
Och kladdkakan måste ju bara testas!
Kram

#2 - Beatrice, mamma till Devin och Lili.

Vilka fina barn, och vad duktiga som går till förskolan på egen hand!
Ska precis få min son att göra det också, så jag slipper extrasitsen på vagnen. Han vill ju helst gå själv, men ibland händer det att han inte orkar gå och vill sitta i vagnen, eller så tar han så lång tid på sig så man mer eller mindre får tvinga ner honom i vagnen :P En ståbräda känns nu lagom att introducera för honom faktiskt! ;)

Svar: Ja, ståbrädor verkar ju himla praktiska! Dock så har vi inte haft nån :)
bambi

#3 - Znogge

Vilka rara syskon och så nyttigt att promenera till förskolan!

#4 - Decdia

Vad söta de är! Ja, när de är sams, jag kan tänka mig att de kan bråka så som bara syskon kan med... :)

#5 - Anna

Hej!
Vad har ni för syskonvagn? Vi får tillökning om ett par månader och kommer att behöva köpa en vagn för båda barnen ( kommer vara 2 års åldersskillnad på dem)
Det är en djungel av syskonvagnar och vi har inte fastnat för någon ännu, börjar få lite smått panik....

Måste även berömma dig för din blogg, sjukt inspirerande!

/Anna

Svar: Vi har en Phil & Ted Sport, har mjuktlift och regnskydd till den också :) Den är väldigt smidig inne i stan :)
bambi

#6 - Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vilka sötnosar:)

#7 - Jenny - mammaliv i Nashville

Vad fina dom är tillsammans!
Härligt att kunna gå till förskolan. Jag saknar det där med vardagliga promenader. Det är ju inte uppbyggt så här i USA tyvärr.. Där vinner Sverige verkligen en poäng!

Svar: Ja, jag vet! Där tar man verkligen bilen överallt :)
bambi

#8 - Lillgarden

Sötnosar! Om man ändå kunde GÅ Till dagis. Måste köra och idag när det var dags att hämta så starta såklart inte skiten... :(

Sv: tack! ett jäkla slit men kul när det blir bra!

Hoppas ni haft en bra dag!

Svar: Ja, det är rätt så lyxigt att ha så nära till dagis :)
Tack detsamma :)
bambi

#9 - Raija

Så söta de är de små :-). Tack för inlägget i min blogg och hit kommer jag gärna tillbaka, för det var en fin blogg.

Svar: Tack och välkommen åter :)
bambi

#10 - Sofia

Så söta! Vad syskonlika de är!:)

#11 - Malin

Sötisar! :)

Tack för blogg-vinsten som jag fick med posten idag :)
luktar sååå gott & längtar att få inviga på bebis :)

Svar: Åh, va roligt att höra! :)
bambi

#12 - tindra

fint med syskonkärlek :) sötisar!
Molo byxorna är Matteus favorit :)

#13 - Therese - Sockenvägens Söta

Å så söta de är <3

#14 - Frida-FantastiskaMamman

En morgonprommis är alltid härligt...eller i allafall i teorin där man slipper stress och handagnissel ;)

Kramar

#15 - Ulle

Härligt! Det är gott när barnen börjar promenera själva. :)

#16 - Hanna E

Vi går också och jag gör så att jag håller mig nära det mindre barnet som inte är lika van vid att gå i trafiken. Det större barnet litar jag på att hen stannar när jag ber det och håller sig på trottoaren.
De gör mycket promenader med förskolan så de tränar mycket på att gå i trafiken.

Svar: Jo, jag håller mig lite närmare Leah. Jag litar ju betydligt mer på Zack :)
bambi

#17 - stina

Hej
Find Bilder.
Om du känner att det är läskigt låt dem då inte springa i förväg.
vet inte hur det ser ut där ni går, men om du inte är bekväm med det så säg att ni måste gå tillsammans.
Bara en liten tanke :)
KRam på dig vännen! Stina

Svar: Men det är lite svårt att hålla i dom hela tiden, det vill dom oftast inte.... Kram
bambi

#18 - Lola

Gullungar :)