bambi

Årets lucia

Stressig morgon! Jag som tänkte att jag skulle hinna blogga om den goda kanelkakan jag gjorde igår men det blev lite mycket imorse med pepparkakskläder och annat som skulle ordnas. Så det receptet dyker upp i eftermiddag istället!

Jag fick springa ifrån barnens luciafirande för att hinna till min första lektion och så får jag blogga på vägen till jobbet idag! Jag som annars brukar förbereda inlägg kvällen innan eller på morgonen...

Barnens luciafirande var som vanligt så fint och som vanligt så får jag tårar i ögonen när jag ser alla barnen som sjunger med sån inlevelse. Uha, va blödig man har blivit!

#1 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Här blev det inget luciatåg. Leo är hängig och hemma. Och det är sista luciatåget nånsin för när de går i skolan är det bara för elever.

#2 - Kaffehörnan

Vad fin bild. Verkar smarrigt. Har du blogg.se app får du kika in på topp 100där finns du

#3 - Jenny - mammaliv i Nashville

Jag förstår att du blir tårögd. Jag skulle mest troligt storgråta om jag såg August i ett Luciatåg. Så himla fint!

#4 - Ulle

Så goa pepparkakor! :) Våra barn har inte varit med i lussetåg sedan de gick i förskolan så jag har inte sett något luciatåg på flera år. Men, jag minns hur det brände bakom ögonlocken, absolut. :D

#5 - Longevity - en blogg om hälsa

Vilka fina dräkter!!