bambi

Pepparkaksdegen är på g
Första december och jag har precis förberett pepparkaksdegen som måste stå ett dygn i kylskåpet!
 
 
Förra året var första året som jag gjorde en egen pepparkaksdeg och jag upptäckte då hur löjligt enkelt det var och sååååå otroligt mycket godare! (Som med det mesta man gör själv från grunden faktiskt. Jag kan inte äta köpe-pesto längre, mår nästan illa av det, nu efter att jag har börjat göra egen.)
 
 
Jag älskar denna juliga bukett. Skulle passa perfekt på bordet när man äter julmiddag!
 
#1 - LILITH - boktokig mamma med Borderline

Jag gjorde också egen deg för första gången förra året. Enkelt, smakar bättre och är mycket billigare. Så nästa helg ska det bakas pepparkakor här hemma.

#2 - Helena

Jag har aldrig använt köpedeg till pepparkakorna, är uppväxt med mormors mormors recept. Godare deg finns inte!

#3 - Ulle

Åh, det doftar ju så gott hemma när man bakat pepparkakor! :) Ha en fin lördag!

#4 - Petra

Åh, pepparkaksdeg är sååå gott! Nästan godare än själva kakorna, haha! Tycker att det verkar som att dom flesta köper deg och det är ju konstigt egentligen för det är ju inte speciellt svårt att göra egen och som du säger det blir ju så mycket godare.

#5 - Longevity - en blogg om hälsa

Min mamma gjorde alltid egen pepparkaksdeg, men jag har framförallt köpt färdig. Skall dock testa att göra egen i år.

#6 - dianasdrömmar

Mycket godare med egen deg :) kramis Diana

#7 - jenny - mammaliv i nashville

Hmm.. Jag som tänte ge mig ut på pepparkaksjakt.
Kanske är det enklare att svänga ihop din deg! Måste bara hitta alla ingredienser :)
Jaa så får det bli!! Tack för inspiration ännu en gång.
Och du har så rätt att allt man gör själv smakar bättre!
Kram på er

#8 - Dan-syndrom | blod, bajs, bekymmer, bot och bättring

pesto kan jag definitivt hålla med om.
men själva iden om att äta pepparkaksdeg förstår jag inte riktigt.

det sväller i magen och man mår skitilla. menmen, jag har inte cancer så varför gnäller jag?

puss / dan-syndrom
idag bloggar jag om RIKTIG musik

Svar: Jag gillar inte heller att äta degen! Men själva pepparkakorna blir så mycket godare på hemamgjord pepparkaksdeg!
bambi

#9 - Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Nästan allt som man gör själv blir ju mycket godare! Och det är svårt att gå tillbaka...

#10 - Thina

Jag började göra egen deg förra året och vi äter mycket pepparkakor hela året vilket gör att periodvis så är det en ny deg var tredje veckan. Sambon är allergisk emot mycket men pepparkakor fungerar och det blir väldigt goda mjuka kakor på hemmagjord pepparkaksdeg

#11 - Millan - två små och mamma mu

shit vad häftig kruka, det vill jag göra och ge bort som julgåva i år !